arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

تسهیل صدور روادید میان ایران و روسیه از 18 بهمن اجرایی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موافقت نامه تسهیل صدور روادید برای اتباع ایران و روسیه از 18 بهمن ماه به اجرا در می آید و بر اساس آن گروه های خاصی از شهروندان دو کشور به صورت متقابل مشمول تسهیل اخذ روادید خواهند شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از  بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: موافقت نامه تسهیل صدور روادید دو ماه پیش در جریان سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تهران،بین رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسید.
بر اساس این موافقت نامه، اخذ روادید برای بازرگانان، دانشجویان، و شرکت کنندگان در برنامه های علمی و فرهنگی تسهیل خواهد شد.

«نیکلاس لویچف» معاون رئیس دومای روسیه نیز خواهان لغو ویزا بین این کشور و ایران شده است.
وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: موافقت نامه تسهیلات روادید میان ایران و روسیه از روز سه شنبه ششم فوریه (18 بهمن ماه) به اجرا در می آید.

در بیانیه گفته شد: موافقت نامه دولتی در مورد تسهیل متقابل صدور روادید برای اتباع ایران و روسیه که روز 23 ماه نوامبر سال 2015 در تهران امضا شده بود، از روز ششم ماه فوریه به اجرا گذاشته می شود.

در بیانیه امده است: در این موافقت نامه تسهیلات روادید برای نمایندگان محافل تجاری ایران و روسیه، شرکت کنندگان در برنامه های علمی، فرهنگی، هنری، دانشجویان و گردشگران پیش بینی شده است.

وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، اجرای این موافقت نامه موجب تقویت روابط ایران و روسیه در تمام عرصه های همکاری های دوجانبه شود.

«اولگ سافونوف» رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه اخیرا در دیدار با «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از پیشنهاد خود به وزارت امور خارجه این کشور برای ایجاد تسهیلات در صدور روادید برای گردشگران ایرانی و روس اشاره کرد و گفت: فکر می کنم شرایط تردد اتباع ایرانی به روسیه و اتباع روس به ایران باید تسهیل شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز از این پیشنهاد طرف روس استقبال کرد و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه دو کشور این موضوع دنبال و پیگیری شود.

«مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه نیز به تازگی از آمادگی کشورمان برای لغو یکجانبه روادید برای حضور راحت تر گردشگران روس در ایران خبر داد.

نظرات بینندگان