arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

پیش‌بینی مشاوران املاک از آثار برجام برمسکن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 این روزها، با اجرایی شدن برجام، لغو تحریم‌ها و صحبت از بازگشت سرمایه‌ها و همچنین مشارکت سرمایه‌گذارهای خارجی، امیدها برای خارج شدن بازار مسکن از رکود افزایش پیدا کرده، اما آیا واقعاً اجرای برجام تاثیری بر بازار مسکن می‌گذارد؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند. یکی از مشاوران املاک در شرق تهران در این رابطه گفت:از نظر من اجرای برجام و لغو تحریم‌ها در هیچ بازاری اثرگذار نیست و تنها ممکن است در یک مدت کوتاه تحولات اندکی ایجاد کند و مقداری قیمت‌ها را بالا و پایین ببرد، اما به طور کلی اجرای برجام نمی‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.
 
یکی دیگر از مشاوران املاک در غرب تهران نیز بیان کرد: وضعیت بازار مسکن زمانی بهبود می‌یابد، که وضعیت اقتصادی مردم درست شود، یعنی برجام هم به طور مستقیم در بازار مسکن اثرگذار نیست و هرگاه برجام باعث شد که قدرت خرید مردم  برای خرید مسکن زیاد شود، آن زمان است که مردم هم می‌توانند در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده و میزان معاملات مسکن هم زیاد شده و بازار از رکود خارج می‌شود.
 
مشاور املاکی در شمال تهران گفت: بازار مسکن بازاری غیرقابل پیش‌بینی است و اصلاً نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد، اما تنها امید ما برای خروج بازار مسکن از رکود اثرات برجام است و امیدواریم که تاثیر مثبتی در بازار مسکن و همچنین سایر بازارها بگذارد.
 
یکی دیگر از مشاوران املاک در جنوب تهران نیز اظهار کرد: در ایران هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، به ویژه در بخش مسکن، اما از نظر من حتی با اجرایی شدن برجام نیز نمی‌توان گفت که وضعیت بازار تغییری می‌کند، زیرا همه چیز به سیاست دولت بستگی دارد و از نظر من تا تورمی وارد بازار مسکن نشود این بازار رونق نمی‌گیرد و ظاهراً دولت در پی کاهش نرخ تورم است.

*اقتصاد نیوز

نظرات بینندگان