arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

اسامی چهار نامزد تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان در کردستان اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای نگهبان صلاحیت ماموستا عبدالرحمان خدائی، ماموستا اقبال بهمنی، ماموستا انور آدمی و ماموستا فایق رستمی را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 23 داوطلب برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان ثبت نام کرده بودند که چهار نامزد انصراف دادند و صلاحیت چهار نامزد نیز تایید شد.

ماموستا عبدالرحمان خدائی اکنون نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج است. او با 74 سال سن مسن ترین نامزد مجلس خبرگان در استان است. 

ماموستا اقبال بهمنی با 44سال سن جوان ترین داوطلب تاییده است که اکنون امام جمعه شهر موچش شهرستان کامیاران است. 

ماموستا انور آدمی نیز اهل سقز و امام جماعت یکی از مساجد این شهر است و ماموستا فایق رستمی نیز اکنون امام جمعه موقت شهر مریوان است. 

هر چهار نامزد تایید شده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اهل سنت و اهل استان کردستان هستند. 

بنابر اطلاع رسانی ستاد انتخابات دواطلبانی که صلاحیت آنها برای شرکت در انتخابات مجلس خبرنگان تایید نشده است از روز هشتم بهمن به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.
لازم به ذکر است نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی مجلس خبرگان رهبری 20 بهمن سال جاری به وزارت کشور اعلام خواهد شد.
استان کردستان دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که پس از درگذشت ماموستا حسام الدین مجتهدی در سال 93 این استان اکنون تنها یک نماینده در این مجلس دارد.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

نظرات بینندگان