arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

اولین سفر یک هیات‌ عالی‌رتبه سیاسی ایران به سامراء پس از 10 سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: سفر هیات عالی‌رتبه سیاسی - پارلمانی ایران به شهر سامراء از این جهت اهمیت دارد که این سفر طی 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با ایسنا  گفت: از بعد از انفجار حرمین عسگریین (ع) طی بیش از یک دهه گذشته به دلیل ناامنی‌های شهر سامراء هیچ هیات سیاسی در سطح عالی‌رتبه به این شهر سفر نکرده بود اما با بهبود شرایط امنیتی عراق، رئیس مجلس شورای اسلامی به اتفاق هیات همراه به این شهر سفر کرد.

وی ادامه داد: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، سفیر ایران در عراق و معاون مجلس و امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران در این سفر نشان می‌دهد که امنیت و ثبات سیاسی و امنیتی در این شهر به حدی رسیده است که حالا مقامات عالی‌رتبه سیاسی ایران برای زیارت مضجع مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) آن هم از جاده بغداد - سامراء به این شهر سفر می‌کنند.

به گفته قشقاوی، این اولین سفر هیات سیاسی - پارلمانی ایران به سامرا در این سطح از سال 1384 بود. اکنون جاده بغداد به سامرا در کنترل کامل نیروهای عراقی است و مسیر برای سفر زمینی زائران و مشتاقان خاندان وحی به سامراء ارتقاء چشم‌گیری پیدا کرده است.

نظرات بینندگان