arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

برجام محصول استقامت مردم و رهبری های مدبرانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس قوه قضاییه درباره مسئله برجام گفت: برجام محصول پایمردی و استقامت مردم، رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و پیشرفتهای علمی دانشمندان هسته‌ای است.

به گزارش مهر، آیت اله صادق آملی لاریجانی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای گروه فدائیان اسلام در قائمشهر، برجام را عطیه و هدیه انقلاب اسلامی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب خط قرمزهای مذاکرات را برای مسئولان ترسیم کردند تا همه پیشرفتها، استقلال و خودباوری ایران اسلامی را شامل شود.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران باسابقه عظیم فرهنگی وزنده نگه‌داشتن یاد مردان حق، اجازه نفوذ دشمنان و استحاله فرهنگی را از آنان سلب می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه نواب صفوی را مردی شجاع و بدون خوف، دانست و افزود: نواب صفوی الگویی است تا بتوانیم اسطوره‌های جهاد را گرامی بداریم و بازنده نگه‌داشتن یادشان تاریخ خودمان را حفظ کنیم.

لاریجانی بابیان اینکه برخی در این دوره تلاش کردند رژیم منحوس پهلوی را تطهیر کنند، تصریح کرد: در زمان طاغوت فضایحی ازجمله خفقان در رسانه‌های مکتوب، شنیداری و دیداری، تولید و توزیع مواد مخدر، فساد در دستگاه‌های دولتی وجود دارد که نسل‌های جدید تصورش را هم نمی‌کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تحول تاریخ ساختگی به نسل جوان، بیان کرد: قبل از انقلاب کسی حق انتقاد کردن نداشت ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران، در رسانه و روزنامه‌ها به‌راحتی انتقاد صورت می‌گیرد و این نقدها موجب ساخته‌شدن مملکت می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر خودباوری جوانان، عنوان کرد: نسل جوان ما با اتکا به اصل خودباوری و قطع وابستگی، به‌سرعت در علوم مختلف ازجمله فنّاوری نانو، بحث هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، فیزیک هسته‌ای پزشکی پیشرفت کردند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: کانال‌های ماهواره‌ای و سایتهای کذایی دشمن به جان جوانان ما افتاده‌اند که با استناد به واقعی بودن شبیخون فرهنگی دشمن باید خطرات و هجمه‌ها رو به‌خوبی بشناسیم.

رئیس قوه قضاییه استقلال، خودباوری و توانمندی موشکی را موجب افتخار ملت ایران دانست و ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا با وحشت از این توانمندی‌ها در حال تحریم ایران در مسائل موشکی هستند اما به یمن اتحاد مردم و مسئولان همه یک‌صدا در مقابل دشمن فریاد می‌زنند که قدرت موشکی ما محدودیت نمی‌پذیرند.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد و آن‌ مردم‌سالاری دینی است که بر اساس رسالت پیامبر اسلام، امامت مستمر، عدل و ارکان عقیدتی رأی و نظر مردم در آن بسیار مهم است.

وی بابیان اینکه منکر کاستیها نیستیم، اذعان کرد: نبود اشتغال جوانان، رکود بازار، مشکلات در تجارت و مسئله محرومان و بی‌سرپرستان از مشکلات جامعه ماست اما انقلاب محیطی را برای پرورش جوانان فراهم کرده که رشد علمی پیدا کنند و باید قدر این نعمت‌ها را دانست.

نظرات بینندگان