arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

قدردانی کری از نقش چین در توافق هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در سال 2015 گفت که چین در این توافق مسئولیت زیادی را به عهده گرفت.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی‌اش در پکن گفت: چین و آمریکا توانسته‌اند به سطح جدیدی از همکاری در خصوص یک سری مسائل دست یابند.

کری در سخنانش توافق بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران را یکی از این مسائل دانست و گفت: چین در خصوص توافق هسته‌ای با ایران مسئولیت زیادی را بر عهده گرفت و ما به عنوان اعضای گروه 1+5 بسیار موثر عمل کردیم. بنابراین ما زمینه‌های مشترک مهمی پیدا کرده‌ایم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کری در این کنفرانس خبری که پیش از دیدارش با وانگ یی برگزار شد، افزود: ‌با کمک تمام طرف‌ها توانستیم به توافق هسته‌ای با ایران دست یابیم. آمریکا همچنین کره شمالی را یکی از موضوعات مهم می‌داند و خطر این کشور را جدی می‌گیرد. ما خواهان احیا شدن مذاکرات با کره شمالی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات بین‌المللی دیگر شامل افغانستان، توافق تغییرات آب و هوایی در پاریس، دریای چین جنوبی و مسائل دیگری پرداخت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان