arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

ابوترابی: تلاش مجلس برای حفظ حقوق کاندیداها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام ابوترابی گفت: برای حفظ حقوق نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در همایش پلیس، روانشناسی و مشاوره درباره آخرین وضع رد صلاحیت‌شدگان و بررسی‌های شورای نگهبان گفت: برای حفظ حقوق نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس تلاش می کنیم. 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان اشتیاق دارد هرگونه اطلاعات موجود درباره احراز صلاحیت‌ها را بررسی کند و همه تلاش خودمان را در مجلس به کار می‌بریم تا حق هیچ نامزد انتخاباتی پایمال نشده و حفظ شود.

وی با اشاره به نقش مشاوره‌ای پلیس برای کاهش هنجارشکنی‌ها در جامعه گفت: در سال های اخیر نیروی انتظامی قدم‌های مثبتی را برای بهره‌مندی از علوم مشاوره‌ای در اجرای ماموریت‌های خود برداشته و اراده ناجا بر آن است تا با توسعه خدمات مشاوره‌ای در داخل نیروی انتظامی از سطح ناهنجاری‌های جامعه بکاهد.

ابوترابی فرد درباره رضایتمندی از پلیس و کارکرد آن در بحث امنیت و برقراری امنیت در جامعه افزود: پلیس ایران در بهترین شرایط امنیتی در میان کشورهای منطقه قرار دارد و می‌توان ادعا کرد که امنیت اجتماعی در ایران در حد قابل قبولی است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش بسیار مهم پلیس در کنار سایر ظرفیت‌های جامعه، گفت: انتظار داریم  دولت و مجلس همه توان خود را برای برآورده کردن نیازهای زیرساختی پلیس معطوف کنند.

 اگر خانواده سالم باشد مسئولیت پلیس، سبک خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین گفت: مسئله سلامت در معارف دینی ما نقش برجسته و فاخری دارد زیرا هدف از بعثت انبیاء فراهم آوردن بستر رسیدن انسان و جامعه به قله سلامت روحی و جسمی است.

وی افزود: انبیاء مبعوث شده‌اند تا انسان در زندگی فردی و اجتماعی قله سلامت را فتح کند و بهشت که اوج سلامت است محصول سلامت در عالم دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی سلامت در تولد را سلامت نهاد خانواده دانست و گفت: اگر خانواده سالم باشد فرزند صالح متولد خواهد شد. 

نایب رئیس مجلس افزود: اگر نهاد خانواده سالم باشد مسئولیتی که بر شانه قدرتمند پلیس وجود دارد سبک می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت : خانه باید همچون خانه امیرالمومنین (ع) باشد تا امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تربیت کند و مادران و برادران عزیز ما باید چنین خانه‌هایی ایجاد کنند تا فرزندان سالمی داشته باشند که این نیازمند اصلاح خویشتن است و مشاوران در این خودشناسی نقشی بسزا دارند.

وی افزود: نیروی انتظامی باید نماد سلامت روح و جسم و پیام آور سلامت برای جامعه باشد. 
نایب رئیس مجلس افزود: بهشتی که به انسان وعده داده شده است با تولد سالم، زندگی سالم و مرگ سالم در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان