arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

رئیس سازمان اطلاعات سپاه: امروز نفوذ به اولویت اول دشمنان انقلاب تبدیل شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در پسابرجام به فکر نفوذ هستند، گفت: آمریکا در پسابرجام با نفوذ در بین مردم، نخبگان و مسئولین، به‌دنبال دستیابی به اهداف خود است.

حجت الاسلام حسین طائب در سومین مجمع عالی بسیج استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت برگزار شد، اشاره‌ای به قانون امنیت ملی آمریکایی که در سال 1997 تجدید نظر شد داشت و گفت: بر اساس این قانون که برای قرن 21 و در سه فصل تدوین شده، به برآوردی از وضعیت جهان و آمریکا، تهدیدات پیش روی آمریکا و راهکارهای مقابله با این تهدیدات پرداخته شده که تصرف ایران و در پی آن خاورمیانه به عنوان قلب جهان به عنوان اصلی‌ترین اهداف آمریکایی‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از محورهایی که مطرح می‌شود این است که آمریکا مغز جهان است و اگر بخواهد مدیر باقی بماند باید بتواند قلب جهان را گرفته که تصرف قلب جهان که خاورمیانه است جز با تصرف ایران امکانپذیر نخواهد بود.

طائب گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده عصر اوباما آخرین فرصت آمریکا برای حل مسئله ایران است و اگر این اتفاق نیفتد آمریکا باید شیب فروپاشی را بپذیرد و به سرنوشت شوروی دچار شود.

طائب با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها با سرکار آمدن دموکرات‌ها تغییر استراتژی را در برنامه قرار داده‌اند، گفت: امروز آمریکا در تقابل با ایران راهبرد قدرت هوشمند را جایگزین عملیات پیش دستانه دوران جمهوری‌خواهان کرده و تلاش می‌کند تا از این طریق به اهداف خود دست یابد.

وی 9 راهبرد قدرت هوشمند را شامل سه راهبرد نظامی، سه راهبرد داخلی، یک راهبرد مهار و دو راهکار تعامل دانست و گفت: آمریکایی‌ها در راهبردهای داخلی به دنبال پیوند زدن جنبش‌های کارگری و دانشجویی و مطرح کردن یک فرد کاریزما برای یک انقلاب مخملی بودند، ضمن اینکه همزمان ایجاد تفرقه‌های فرقه‌ای را نیز دنبال کرده‌اند.

طائب در ادامه با بیان اینکه امروز نفوذ به اولویت اول دشمنان انقلاب تبدیل شده است، گفت: امروز آمریکایی‌ها به دنبال افزایش گستره نفوذ خود هستند و نفوذ در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و... در برنامه آنان است.

وی منظور از نفوذ اقتصادی را تلاش دشمنان برای بردن بودجه‌ها به سمت واردات دانست و گفت: هدف دشمنان این است که روحیه مصرف‌گرایی را بین مردم بوجود آورند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در پسابرجام به فکر نفوذ هستند، گفت: باید نفوذ را یک واقعیت بدانیم، زیرا اگر مقابله با نفوذ را تبدیل به یک ادراک عمومی کنیم، موفق خواهیم شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان