arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۵۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

اختلاف نمایندگان مجلس بر سر فردوسی پور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتشار گزارش کمیسیون اصل ٩٠ مجلس درباره فساد در فوتبال که رسما یکشنبه منتشر شد، حاشیه‌ای جدید برای عادل فردوسی‌پور ایجاد کرد. در بخشی از این گزارش مفصل به یک برنامه تلویزیونی اشاره شده بود که به نظر می‌رسد منظورش«نود» است.

در این گزارش آمده: «در کنار نشریات زرد ورزشی، یکی از برنامه‌های فوتبالی سیما نیز که مخاطبین بسیاری دارد، براساس گزارش‌های متعدد اهالی فوتبال و برخی شواهد و قرائن، نه‌تنها در افزایش ناهنجاری‌های این ورزش نقش فزاینده داشته است، بلکه برخی شائبه‌ها درباره نقش عوامل اصلی این برنامه، برای اتصال مربیان و بازیکنان خارجی به باشگاه‌های داخلی وجود دارد که موضوع قابل رسیدگی دقیق‌تر است. بسیاری از اهالی فوتبال با ارائه مستندات و شواهد قابل اعتنا معتقدند این برنامه با پرداختن به زشتی‌های فوتبال و دامن‌زدن به این موارد، تداوم می‌یابد. هرچند این برنامه، توانسته است در برابر برخی معضلات فوتبال هم نقش‌آفرینی کند، اما درمجموع با بررسی عملکرد برنامه‌ای که حدود یک دهه قدمت دارد، به نظر می‌رسد در این برنامه تلویزیونی، گرایش به حاشیه‌ها بیش از اصل شده باشد».

در حالی در گزارش کمیسیون اصل ٩٠ از احتمال دلالی برنامه «نود» گفته شده که در این سال‌ها همواره اهالی فوتبال از سلامت فردوسی‌پور و برنامه‌اش تمجید کردند و «نود» را وجدان بیدار فوتبال ایران می‌دانند. طبیعی بود که مجری «نود» به این گزارش واکنش نشان دهد. او دوشنبه‌شب بیان کرد این مسئله را از طریق کمیته حقوقی سازمان صداوسیما دنبال خواهد کرد.

این اظهارنظر فردوسی‌پور با واکنش تند حمید رسایی، نماینده تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، روبه‌رو شد. رسایی با انتشار یادداشتی، نوشت: «آیا یک برنامه تلویزیونی تا این اندازه اختیار دارد که یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های نظارتی مجلس را به دلیل تهیه گزارشی که در آن، از یک برنامه تلویزیونی انتقاد شده، تهدید به شکایت کند؟! آیا این قدرت‌نمایی و احساس امپراتوری، خود حکایت از لزوم بازنگری و تجدید نظر در مناسبات مثل این برنامه نمی‌کند؟».

 رسایی بیان کرد در گزارش فساد، نامی از نود برده نشده و گفته شده دراین‌باره بررسی می‌شود و دلیل اضطراب فردوسی‌پور را نمی‌داند. ساعاتی پس از متن انتقادآمیز رسایی علیه فردوسی‌پور هادی حسینی، نماینده قائمشهر و سخنگوی فراکسیون ورزش در مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد منظور گزارش، برنامه «نود» نبوده است. «نمی‌توان این را با قاطعیت گفت منظور گزارش اصل ٩٠ برنامه «نود» بوده کمااینکه برداشتم از این گزارش این است که این موضوع به برنامه «نود» برنمی‌گردد».

این در حالی است که نشانی‌هایی که در گزارش مجلس درباره فساد در فوتبال وجود دارد، به «نود» می‌رسد. برنامه پربیننده با قدمت حدود یک دهه مشخصات برنامه «نود» است. رمضان شعاعی کیاسری نماینده ساری هم از ورود شورای نظارت بر صدا وسیما به تخلفات برنامه‌های تلویزیونی خبر داد.. واکنش‌ها به انتشار گزارش کمیسیون اصل ٩٠ مجلس درباره فساد در فوتبال همچنان ادامه دارد. پس از اینکه علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام کرده مدارک مستندی برای اثبات فساد در فوتبال وجود ندارد، دیروز مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ٩٠، تأکید کرد گزارش این کمیسیون درباره فساد در فوتبال، مستند و براساس اظهارات شهود و اسناد کتبی و تصویری است‌.

او بیان کرد براساس این گزارش، وزارت ورزش باید تمهیداتی برای اصلاح این رویه غلط بیندیشد. درهمین‌باره امیررضا خادم، معاون حقوقی وزارت ورزش، هم اعلام کرد احتمالا وزیر ورزش پاسخی کتبی به این گزارش خواهد داد.

منبع: روزنامه شرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
4
40
خوب توگزارشتون ظاهرا به برنامه نود توهين شده و خوب بايد اعاده حيثيت شود و چاره آن شكايت است. نه اينكه به همه توهين ميكنيد همه بيخيال ميشوند. ولي حالا يكي پيدا شده جلوي ...رو ميگيره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
4
42
یک برنامه چون مخاطب داره قدرت داره اقای رسایی شما دچار ....هستی !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
6
42
همه میدانندهم فردوسی پور سالم است وهم برنامه پربیننده نود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
1
18
مگر ميشه با حدسيات به كسي در يك بيانيه تهمت زِد اگر مدرك داريد بدهيد قوه قضاييه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
4
17
درود بر عادل فردوسی پور که همیشه با ملت صداقت داشته و هیچوقت از احساسات مردم برای منافع خودش سو استفاده نکرده.
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
3
21
فردوسی پور داره به تنهایی جور بی مخاطب بودن صداوسیما رو به دوش میکشه واین حقش نیست.صداوسیما هرروز از مخاطبانش کاسته میشه که باید آسیب شناسی نند البته اگر بخواهند!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
2
18
خب مشخصه برای چی آقای رسایی رد صلاحیت شده.
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
2
18
آقای رسایی خیلی وقته که دوره بگم بگم ها تموم شده شما بازمانده هماون دورانی
نظرات بینندگان