arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

نجات زوج استرالیایی از برف و کولاک در محور کندوان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امدادگران هلال‌احمر در مدت ٤٨ساعت به ٢‌هزارو٩٠٨ تن که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، خدمات امدادی ارایه کردند و ١٣١ مسافر در راه مانده را اسکان دادند.

در این بین ماموران راهداری درحین عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در محور توریستی کندوان، به کمک خودروی گرفتار در برف و کولاک در این منطقه شتافتند که سرنشینان آن زوج استرالیایی بودند. وقتی ماموران راهداری با این زوج توریست گرفتار در برف برخورد کردند، بلافاصله عملیات نجات را کلید زدند. تیم راهداری به این دونفر لباس گرم دادند و آنها را در کمال صحت و آرامش با دستگاه برف‌روبی اداره به روستای کندوان انتقال دادند.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی اسکو با بیان این‌که ارتفاع برف تاکنون در برخی محورها به بیش از ٨٠سانتی‌متر رسیده که با وزش باد و کولاک شدید همراه است، اظهار داشت: این زوج خارجی از تمام راهداران فهیم و زحمتکش شهرستان اسکو که در آن لحظه در محور کندوان حضور داشتند، تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشتند این روز برایشان خاطره‌ای هرچند کمی سرد ولی بسیار شیرین و جذاب بود که تا آخر عمر فراموشش نخواهند کرد.   شقاقی گفت: در محور کندوان امکان دید تا بیش از یک‌متر میسر نبود و با تلاش‌های مجدانه و مستمر راهداران تمام کسانی که در کولاک و برف‌گیر افتاده بودند، صحیح و سالم نجات پیدا کردند.

امدادرسانی به ٣٠٠٠تن در برف و کولاک
از صبح روز دوشنبه پنجم بهمن‌ماه تا صبح روز چهارشنبه هفتم بهمن‌ماه ١٥ استان آذربایجان‌ شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، خراسان‌رضوی، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه وبویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان تحت‌تأثیر برف و کولاک بوده‌اند. در این مدت امدادگران هلال‌احمر در ٢٨ محور مواصلاتی خدمات لازم به هموطنان ارایه کردند و درمجموع ٢‌هزارو٩٠٨ تن از خدمات امدادی لازم بهره بردند. این درحالی است که امدادگران به ١٣١ تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک، اسکان اضطراری  دادند.  همچنین در دو روز گذشته ٦تن که چهارنفر آنها مادر باردار بودند، به مراکزدرمانی منتقل شدند. همچنین برای ٧١٢ خودرو عملیات رهاسازی از برف انجام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر، سلیمی قائم‌مقام سازمان امدادونجات با اشاره به بکارگیری ٦٣ تیم شامل ٢٣٥ امدادگر و نجاتگر برای خدمت‌رسانی به مردم گفت: براین اساس ٢٤٥ بسته غذایی، ١٥کیلوگرم خرما و ٢٣٠ تخته پتو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.

منبع: روزنامه شهروند
نظرات بینندگان