arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

کره شمالی در تدارک آزمایش جدید موشکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع کره جنوبی تهدید کرد در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش جدید موشک بالستیک انجام دهد، سئول و واشنگتن پاسخی مشترک خواهند داد.

تهدید وزارت دفاع کره جنوبی آشکارا پاسخی به انتشار اخبار جدید مبنی بر تلاش «پیونگ یانگـ برای آزمایش یک فروند موشک بالستیک است.

«یونهاپ» خبرگزاری دولتی کره جنوبی به نقل از وزارت دفاع این کشور نوشت: بر اساس جدیدترین داده های اطلاعاتی از مراکز فعالیت های موشکی کره شمالی، پیونگ یانگ در حال آماده سازی مقدمات انجام یک آزمایش موشکی جدید است.

«کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در نشستی خبری اعلام کرد: بر اساس داده های ما که برگرفته از تازه ترین اطلاعات مراکز موشکی و نظامی کره شمالی است، پیونگ قصد دارد این آزمایش را در آینده و به طور «ناگهانی» و «غافلگیرانه» انجام دهد.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن نیز به نقل از مقام های آگاه ژاپنی نوشت: با توجه به تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای، کره شمالی در روزهای آینده در پایگاه موشکی «دونگ چانگ ری» در شمال غرب این کشور، یک فروند موشک دوربرد بالستیک را آزمایش خواهد کرد.

یک سخنگوی نظامی کره جنوبی روز پنجشنبه در واکنش به این گزارش، آن را تائید یا تکذیب نکرد، اما گفت: نیروهای نظامی کره جنوبی سیگنال هایی را در خصوص مقاصد جدید کره شمالی در ارتباط با آزمایش یک موشک بالستیک جدید دریافت کرده اند و سئول در این باره حساس است.

او در عین حال گفت: البته برای انجام آزمایش موشک های بالستیک، ایجاد یک حوزه امن پرواز ممنوع برای مسیر حرکت موشک لازم است که ما هنوز در ارتباط با برنامه ریزی پیونگ یانگ جهت ایجاد چنین مسیری اطلاعاتی دریافت نکرده ایم.

«کیم مین سئوک» همچنین تصریح کرد: به هر حال باید تاکید کنم که اگر کره شمالی به پرتاب موشک دوربرد اقدام کند، به وضوح قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده و در این صورت کره جنوبی و آمریکا پاسخی مشترک به آن خواهند داد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی در ششم ژنوایه در باره اعمال تحریم های جدید علیه این کشور گفت وگو می کنند.

کره شمالی در حال حاضر به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی اش تحت تحریم است.
نظرات بینندگان