arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

گلایه چمران از دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به عدم توجه دولت به شوراها گفت: در حال حاضر در برخی از روستاهای کرمان و یزد جهت تأمین آب شرب از تانکرهای آب استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، مهدی چمران در آغاز بیست و چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان اظهار داشت: امیدواریم این انتخابات که در هفتم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد انتخاباتی پرشکوه و پرشور باشد چرا که برگزاری این انتخابات موجب استقرار و صلابت جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به جایگاه شورای عالی استان‌ها و ترکیب آن تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها عصاره و چکیده‌ای از 117 هزار نفر شورایی در شهر و روستا است.

چمران بیان داشت: تکلیف شوراهای شهر در کلانشهرها و شهرهای بزرگ مشخص است ولی با اخلاص‌ترین شوراها، شوراهای روستاییهستند چرا که اعضای این شوراها بدون دریافت حقوق و دستمزد برای خدمت به مردم شب و روز تلاش می‌کنند و آثار این خدمت‌گذاری در شهرها و روستاها کاملاً مشهود است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با تأکید بر اینکه نباید یک تخلف ساده و کوچک در شوراها وجود داشته باشد، گفت: شوراها ظرفیت بسیار بزرگی دارند اما متأسفانه دولت توجه کمی به این ظرفیت و پتانسیل می‌کند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات و گره‌های مردم با حضور شوراها و اقدامات آنها مرتفع خواهد شد، به عنوان مثال می‌توان به دو موضوع از جمله گران شدن بنزین و افزایش کرایه‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد که در این دو موضوع شوراها تعامل خوبی را با دولت‌مردان داشته‌اند.

چمران در ادامه با اشاره به اینکه هنوز جایگاه واقعی شوراها در بین دولتمردان، کارمندان دولت و مردم باز نشده است، ادامه داد: شوراها و شهرداری‌ها مظلوم واقع شده‌اند به طوری که در سال‌های اخیر در اکثر حوزه‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو بوده‌ایم اما عوارض شهرداری‌ها از سال 85 تا به امروز بدون تغییر مانده و این در حالی است که شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در بودجه عمومی کشور ردیف و بودجه‌ای برای شهرداری‌ها دیده نمی‌شود، بیان داشت: آنچه در ارتباط با وزارت نیرو بسیار مهم و استراتژیک است مسئله آب و کمبود آن در برخی از استان‌ها است که امیدواریم این موضوع با تلاش وزارت نیرو مرتفع شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: به گفته مسئولان وزارت نیرو 90 درصد از آب کشور در بخش کشاورزی، 2 الی 3 درصد در حوزه صنعت و مابقی برای تأمین آب شرب مردم مصرف می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها از جمله روستاهای کرمان و یزد با مشکل آب شرب روبه‌رو هستیم، گفت: در این استان‌ها برای تأمین آب از تانکرهای آب استفاده می‌‌شود.

چمران اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک برای تأمین آب کشاورزی از سیستم‌های مدرن و جدید استفاده شود چرا که این امر می‌تواند در تأمین آب شرب سایر روستاها مؤثر باشد.
نظرات بینندگان