arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

لوایح مجلس برای بهبود کیفیت زندگی زنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در حمایت از نقش زن اقدامات و لوایح زیادی را مد نظر دارد تا کیفیت زندگی زنان بهبود یابد.

به گزارش ایسنا، فاطمه آلیا در همایش «عصر امام خمینی(ره)؛ تحولات جهانی، تهدیدها و راهکارها» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور مبلغین خواهر برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود و هویت اسلامی و هویت انسان و هویت زن را با انقلابش به جهان معرفی کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم عصر امام خمینی(ره) را مطالعه کنیم، می‌بینم اندیشه‌ها و آرمان‌های امام در جهت هویت اسلامی ظهور یافت. در این باره امام خمینی(ره) دو اسلام سکولار و تحجر را نفی می‌کند اما متاسفانه هر دو اسلام در جهان وجود دارد.اسلام سکولار و شیعه انگلیسی و تحجر همگی چهره اسلام ناب محمدی (ص) را تخریب می‌کنند.

وی در مورد هویت زن مسلمان از نگاه انقلاب اسلامی نیز خاطرنشان کرد:امام خمینی(ره) در نهضت انقلاب اسلامی به زن هویت بخشید و ویژگی‌های زن مسلمان را ترسیم کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت سبک زندگی اسلامی گفت: اولویت اول خانواده به عنوان رکن مهم اجتماع مطرح است که در آن شخصیت و شان زن اهمیت بسزایی دارد و در اصل 10 قانون اساسی نیز در جهت تحکیم خانواده تاکید شده است. دشمن نیز به جایگاه زن در خانواده پی برده و تلاش می‌کند از طریق حذف حجاب زن را از خانواده دور سازد. در این‌باره باید در جهت معرفی هویت زن، جایگاه زن در خانواده و ازدواج آسان و خانواده متعالی گام برداشت.

وی اظهار کرد: خانواده بدون هدف قطعا جامعه را به فساد خواهد کشید از این رو تحکیم خانواده باید در راس امور قرار گیرد در این عرصه مجلس نیز در جهت رفاه بانوان در خانواده لوایح و اقداماتی را مد نظر قرار داده است.

وی گفت: در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی همچون بیمه زنان خانه‌دار، 9 ماه مرخصی شیردهی برای بانوان، کاهش ساعت کاری با توجه به فرزند 6 ساله و وجود همسر معلول و تاکید بر جمعیت‌آوری طبق منویات رهبرمعظم انقلاب و تسهیل اشتغال زنان داریم تا در جهت بهبود کیفیت زندگی زنان تلاش کنیم.

آلیا در ادامه پیرامون مساله حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن تحقیر زنان با حجاب است تا رفته رفته زن را به سمت فرهنگ غربی سوق دهد و متاسفانه برخی از افکار غربی در جامعه رسوخ یافته و دشمن توانسته با عناوین زیبا در حقوق زن و مرد و کنوانسیون رفع تبعیض و جلوگیری از نقش زن در خانواده زنان را ابزاری در جهت دست یافتن به اهداف شوم خود قرار دهد. متاسفانه برخی نیز به بهانه روشنفکری و جهانی شدن جمهوری اسلامی کنار گذاشتن ارزش‌های اسلامی و انقلابی را مد نظر قرار می‌دهند.
نظرات بینندگان