arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

اجرای احکام دیوان عدالت اداری در تامین اجتماعی الزامی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اجرای احکام صادره از سوی دیوان محترم عدالت اداری را الزامی دانست و خاطر نشان کرد: هیچ مدیری در این سازمان حق ندارد احکام دیوان را اجرا نکند.

به گزارش ایسنا، سید تقی نوربخش دراختتامیه همایش سراسری حوزه حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و از این تعداد معیشت دومیلیون و 700 هزاربازنشسته و مستمری بگیر توسط این سازمان تامین می شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ارائه گر خدمات مستمری، درمان و در مجموع 18 نوع خدمت است.

نوربخش با بیان اینکه 1100 واحد عملیاتی سازمان تامین اجتماعی در کشور مشغول ارائه خدمت هستند، اظهار کرد: این واحدها شامل 500شعبه دائمی، 200شعبه اقماری، 80 بیمارستان و 350 مرکز درمانی ملکی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مهمترین کارکرد این سازمان، تولید امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: کارکرد صحیح سازمان تامین اجتماعی، رضایتمندی ذینفعان و تقویت امنیت ملی را به همراه دارد.

نوربخش تاکید کرد: اولویت مدیریت فعلی سازمان تامین اجتماعی این است که به مسائل گذشته پرداخته نشود و اولین اقدام بعد از تصدی مدیریت این سازمان، خروج از حاشیه ها و بازگشت به مسیر خدمت رسانی است.

وی به چهار راهبرد اصلی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: قانونمداری، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی در این سازمان اعمال شده است.

نوربخش با بیان اینکه قانونمداری مهمترین راهبرد مدیریتی این سازمان است، اظهار داشت: در سالهای گذشته، سازمان تامین اجتماعی از عدم اجرای قانون بیشترین آسیب ها را دیده است.

وی افزود: خرسندیم که بعد از 40سال سازمان تامین اجتماعی دارای برنامه راهبردی شده و بودجه سال آینده بر اساس برنامه استراتژیک تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تامین اجتماعی یک سازمان عظیم اقتصادی با گردش مالی فراوان است. بودجه این سازمان در سال 95 بالغ بر 68 هزار میلیارد تومان است که یک سوم بودجه کل کشور است که این سازمان باید منابع آن را وصول و برای ذینفعان هزینه کند.

وی افزود: پاکدستی، خط قرمز سازمان تامین اجتماعی است و به عنوان یکی از رویکردهای این سازمان مورد توجه است.

نوربخش با اشاره به تاثیر سازمان تامین اجتماعی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: این سازمان از فشارهای اقتصادی چند ساله اخیر که ناشی از فشارهای سیاسی برعلیه ملت ایران بود، تاثیر پذیرفت . اما با این وجود همکاران این سازمان مانند بسجیان درخط مقدم جنگ تمام عیار اقتصادی ایستادگی کردند .

وی تصریح کرد: با همراهی مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی، توانستیم بدون وقفه وتاخیر، تعهدات را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای اجرای دقیق قانون در این سازمان استراتژی هایی تهیه شده است، گفت: صدور بخشنامه ها با تایید حوزه حقوقی انجام می شود و همچنین شورای حقوقی سازمان که متشکل از اساتید بنام دانشگاه هستند؛ احیا شد.

نوربخش تصریح کرد: برای کاهش حجم دعاوی و پرونده ها در دیوان عدالت اداری راهکارهای عملیاتی تعریف شده که اصلاح بخشنامه ها و تنقیح قوانین از این دسته است.

وی گفت: افتخار می کنیم در دوره فعلی سازمان تامین اجتماعی، حتی یک پرونده سازمان از بازرسی کل کشور به دادگاه ارجاع نشده است.

سازمان تامین اجتماعی وارد مباحث جناحی و حزبی نمی شود

به گزارش ایسنا، عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نیز در این همایش گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی در جایگاه ملی خود قرار دارد و وارد مباحث جناحی و حزبی نمی شود. تعامل و همکاری با همه مراجع از جمله دیوان عدالت اداری همواره مورد توجه این سازمان است و سازمان تامین اجتماعی از نظر تعامل در بهترین وضعیت با دیوان عدالت اداری قرار دارد.

وی تاکید کرد: این امر در نتیجه همکاری و تعامل مستمر سازمان تامین اجتماعی با دیوان عدالت اداری و قضات این دیوان میسر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، تاج الدین اضافه کرد: قضات دیوان عدالت اداری نقطه نظرات کارشناسی سازمان تامین اجتماعی را دریافت می کنند وامیدواریم این همکاری به نحو صحیح تداوم یابد و با تقویت بخش حقوقی این سازمان شاهد ارتقا همکاری ها و کاهش مشکلات باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: درنتیجه همکاری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم که هیچگونه آسیبی به این سازمان نرسیده است.
نظرات بینندگان