arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

مشخص شدن جزئیات سیمرغ سی و چهارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشخص شدن جزئیات سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و درگذشت دو هنرمند سینما از مهم ترین اتفاقات سینما در هفته گذشته بود.

به گزارش صدا و سیما؛ سینما در هفته گذشته روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت.

در هفته گذشته دومین و آخرین نشست مطبوعاتی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور مسئولان برگزاری این جشنواره و اهالی رسانه برگزار شد.

در این نشست حامی مالی سیمرغ سی و چهارم و بسیاری از جزئیات این جشنواره مشخص شد.

تعیین جدول نمایش فیلم‌های این دوره و رونمایی از پوستر سه بخش نگاه نو، سینما حقیقت و هنر و تجربه از دیگر اتفاقاتی بود که در این مراسم افتاد.

در هفته گذشته کیوان کثیریان سردبیر کتاب‌های بزرگداشت‌های جشنواره فیلم فجر گفت: چهار کتاب بزرگداشت سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با همکاری خود هنرمندان تهیه شده است و در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.

قرار است در افتتاحیه این دوره از مهدی فخیم زاده، رضا کیانیان، رویا تیموریان و محمد مهدی دادگو قدردانی شود.

برگزاری نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همکاری در برگزاری جشنواره فیلم فجر، در نظر گرفته شدن 8 هزار صندلی برای مخاطبان جشنواره و دفاع رئیس سازمان سینمایی از برگزاری مراسم فرش قرمز جشنواره فیلم فجر نیز از اتفاقات مهمی بود که در هفته گذشته در زمینه سیمرغ سی و چهارم افتاد.

رونمایی از پوستر بسیاری از فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف سیمرغ سی و چهارم و خوانده شدن تیتراژ فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار توسط حجت اشرف زاده از دیگر اخبار سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود.

درگذشت دو هنرمند سینما

فریبرز صالح فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما که با فیلم سینمایی«سفیر» شناخته شد اول بهمن به دلیل مشکلات تنفسی دار فانی را وداع گفت و چهارم بهمن در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

اتفاق تلخ دیگر هفته گذشته درگذشت یدالله نجفی صدابردار پیشکسوت سینما بود که بسیاری از هنرمندان را متاثر کرد، وی نیز پنجم بهمن در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

در هفته ای که گذشت جمعی از فیلمسازان کوتاه با نگارش دومین نامه خود خطاب به حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، به بی‌توجهی مدیران سینمایی کشور به فیلم کوتاه، اعتراض کردند.

همچنین در هفته گذشته مراسم اختتامیه همایش 2 هزار شهید هنرمند با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، هنرمندان و مردم در سالن اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،رسول صدرعاملی، رضا میرکریمی، حسن فتحی، رضا داودنژاد از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

در هفته گذشته نخستین نشست اولین جشنواره فیلم کوتاه موج برگزار شد.

نیکی کریمی در جمع داوران جشنواره موج

همچنین نیکی کریمی به جمع داوران اولین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج پیوست تا در کنار ابوالفضل جلیلی و رسول صدرعاملی فیلمسازان سینما، آثار حاضر در بخش مسابقه این جشنواره را داوری کند.

در هفته ای که گذشت با پایان مرحله نخست داوری پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینما، نامزدهای بخش تالیف و ترجمه مشخص شدند.

مراسم اهدای جایزه نهایی پنجمین دوره کتاب سال سینمای ایران پنجم اسفند امسال برگزار می‌شود. 

در جلسه هفته گذشته شورای صنفی نمایش، قرارداد فیلم‌ «منو کجا می‌بری» برای اکران در گروه اریکه ایرانیان بعد از فیلم «نقشِ نگار» ثبت شد.

عیادت حجت الله ایوبی از عزت الله انتظامی و داوود رشیدی در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، از دیگر اتفاقات سینمایی هفته گذشته بود.

نظرات بینندگان