arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

همه چیز در دقیقه 90 مشخص میشود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهندس محمد زاده دبیر کانون تدبیر و اعتدال ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه احراب سایت انتخاب: با وجود نزدیکی به انتخابات هنوز پیش بینی دقیقی از مجلس آینده نمیتوان داشت

آقای مهندس محمدزاده برای شروع ابتداعا معرفی مختصری از کانون تدبیر و اعتدال بفرمایید؟
کانون ما از حدود یک سال پیش فعالیت جدی خود را در حوزه سیاسی، فرهنگی شروع کرد و در طول این یک سال از تاسیس در هسته ی مرکزی 140 الی 150 عضو فعال و شاخص داریم و در هر استان نیز هسته های تاثیرگذارتشکیل شده  که عمده اعضا تشکل ما برآمده از فعالین مردمی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته است.

کانون تدبیر و اعتدال یک کانون تحلیلی است یعنی معتقدیم یکی از ضعف های اصلی تشکل ها در ایران نبود تحلیل جامع و کامل از مسال جامعه و عدم درک صحیح وضعیت کشور است.

مشکلات اساسی احزاب در کشور به نظر حضرتعالی چیست؟
اولین نکته ای که میبایست به آن اشاره داشت این است که متاسفانه در ایران چیزی به نام حزب به معنای واقعی کلمه نداریم بلکه عمدتا تشکل هایی که تحت عنوان حزب فعالیت می کنند اگر بخواهیم نام درستی برای فعالیتشان انتخاب کنیم میبایست به آنها دسته و گروه اطلاق شود نه عنوان جامعی چون حزب.

به هر صورت اگر بخواهم برای شما تعدادی از مشکلات عمده کار حزبی در کشور را نام ببرم از این قرار است: ضعف عضوگیری- عدم برنامه ریزی صحیح - عدم توانایی برقراری ارتباط با توده مردم و بخصوص قشر جوان جامعه- نبود تفکرات پویا یعنی بدین صورت که تفکرات این احزاب مربوط به سالیان و دهه های گذشته است و نتوانستنند تفکرات خود را با تغییر شرایط جامعه وفق بدهند

با توجه به نزدیکی انتخابات جنابعالی چه پیش بینی ای از ترکیب آینده مجلس شورای اسلامی دارید؟
همانطور که قبلا عرض کردم اصولا چون فعالیت حزبی خاصی در کشور نداریم به همین سبب خیلی نمیتوان پیش بینی دقیقی از ترکیب آتی مجلس داشت و بنظر بنده همه چیز همان دقیقه 90 اتفاق خواهد افتاد.

البته نکته دیگری را نیز باید مدنظر داشت و آن این است که با توجه به بحث تایید صلاحیت ها بشخصه بنده بعید میدانم که ترکیب آینده مجلس در مقایسه با مجلس فعلی دچار تغییر فاحشی بشود.

مشکلات نیروها و فعالین در حوزه اصلاح طلبی و اعتدال به چه علت است؟
این مشکلات ناشی از موارد مختلفی است من جمله عدم مدیریت صحیح، نبود مدیریت واحد، عدم برنامه ریزی جامع، درگیر کردن وقت خود در دعواهای سیاسی و جناحی بگونه ای که الان بسیاری از مردم از این همه کشمکش های سیاسی به ستوه آمده اند.

نقطه ضعف فعالین سیاسی در سطح کشور ناشی از چه عواملی است؟
متاسفانه فعالین سیاسی عمدتا به گونه ای کنش گری میکنند که در ایام انتخابات فعالیت های بسیاری را انجام  میدهند اما برای بعد از انتخابات برای خود نقش فعالی را در نظر نمیگریند به همین سبب غالب این افراد یاد گرفته اند که در نزدیکی انتخابات بر موجی سوار بشوند اما برنامه ای برای هدایت این موج به مسیر مطلوب ندارند که حتی در مقاطعی همین عدم راهبری امواج موجب بوجود آمدن بحران های جدی ای در کشور شده است.

در نهایت اگر ما دارای افراد توانا در مجموعه تشکیلاتی خود باشیم بطبع شاهد احزاب قوی و توانمندی نیز در سطح کشور هستیم.

در آخر اگر نکته ای را مد نظر دارید مطرح بفرمایید؟
صحبت ها و نکات بسیاری را میتوان بازگو کرد اگر مایل یاشی بنده تا صبح هم میوتنم در خدمت شما باشم( همراه با خنده).
در حال حاضر کانون تدبیر و اعتدال برنامه و سند جامع ای را برای ساماندهی و ساختار سازی کار حزبی و تشکیلاتی تهیه و تدوین کرده است .به همین منظور تشکل ما حاضر است در راستای پویایی تشکل ها و احزاب اعتدالی و اصلاح طلب آن را در اختیار همه ی این احزاب بمنظور پویایی کار حزبی در کشور قرار دهد.

خیلی ممنون از وقتی که در اختیار سایت انتخاب برای انجام این مصاحبه قرار دادید.
بنده هم از شما تشکر میکنم و امییدوارم که موفق، موید و منصور باشید.
نظرات بینندگان