arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴

جایگاه اجتماعی معلمان ارتقا یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : استاندار سمنان بر ضرورت ارتقاء جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه تأکید کرد و گفت: توجه به معلمان یکی از برنامه‌های مهم استانداری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان، محمدرضا خباز در کارگروه توسعه سرمایه گذاری استان به میزبانی استانداری، خواستار توجه ویژه به قشر معلمان شد و بیان داشت: مشکل اصلی معلمان مسائل اقتصادی نیست و باید جایگاهی اجتماعی آن ها در جامعه ارتقا یابد.

وی هر یک از شهرداران استان سمنان ر ا موظف کرد تا پایان امسال، پنج مدرسه را رنگ آمیزی و طراحی کنند تا محیط های آموزشی برای دانش آموزان مفرح و جذاب باشد.

بالغ بر ۳۰ میلیون جوان و نوجوان زیر ۳۰ سال در کشور وجود دارد

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از راه های افزایش شادابی دانش آموزان، مفرح ساختن محیط های آموزشی است، بیان داشت: در کشور بالغ بر ۳۰ میلیون جوان و نوجوان زیر ۳۰ سال وجود دارد و باید برای آن ها تفریح های سالم و اسلامی در نظر گرفته شود. همچنین باید گفت، امروزه نوجوانان به لطف خدا و به برکت انقلاب و خون شهدا با صراحت می توانند مشکلات خود را در جامعه بیان کنند و آینده کشور را بسازند لذا این مهم در گرو وجود معلمانی دلسوز میسر شده است که امروزه جزو سرمایه های نظام هستند و ما وظیفه می دانیم تا از آنها حمایت کنیم.

خباز افزود: شرایط سخن گفتن، انتقاد کردن و ابراز مسائل با عضویت در کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان میسر می شود و نوجوانان می توانند به راحتی در این کرسی ها و جلسات شرکت کنند که نوجوانان باید این فرصت را برای خود مغتنم بشمارند چراکه با برنامه ریزی و اعتماد به خداوند متعال می توان بهترین شرایط را رقم زد.

وی با بیان اینکه البته با وجود مشکلات جوانان نباید به دنبال شغل های پشت میزی باشند، اظهار داشت: اکنون ۸۵ درصد از بودجه کشور به دستگاه های دولتی داده می شود و فقط ۱۵درصد از بودجه صرف فعالیت های عمرانی می شود چرا که بدنه دولت متورم است و هر شخص بر مبنای استعداد خود باید به دنبال شغل برود و نوجوانان باید انگیزه خود را بالا ببرند و به دنبال شغل دولتی نباشند تا بسیاری از مشکلات بیکاری ما رفع شود.

همایش سرمایه گذاری در سمنان برگزار می شود

استاندار سمنان همچنین از برگزاری همایش سرمایه گذاری در این استان خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه های اجرایی این استان در زمان حاضر ۷۲ طرح در بخش های مختلف، برای ارائه به همایش سرمایه گذاری سمنان پیش بینی و آماده شده است.

خباز زمان برگزاری این همایش را ۲۵ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: سعی داریم طرح هایی را که دارای مشکلات جزئی هستند و با هماهنگی بین دستگاه ها قابل حل و فصل است را با اختیارات درون استانی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان سمنان در زمان حاضر برای سرمایه گذاری مناسب و تمام زیر ساخت ها و مقدمات برای سرمایه گذاران فراهم شده است، افزود: در مرحله بعد نیز تصمیم داریم تا طرح هایی را که نیاز به استفاده از اختیارات وزارتخانه و صدور مجوز لازم از مقامات مرکز دارد را پیگیری و آماده ارائه به سرمایه گذاران کنیم همچنین در این همایش قرار است تا از ۷۰ شرکت داخلی که توان بالایی در سرمایه گذاری دارند دعوت و با معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف، با آنان تفاهم نامه منعقد کنیم.

سرمایه گذاران انتظار فراهم شدن شرایط را دارند

استاندار سمنان با بیان اینکه سرمایه گذاران پس از انعقاد تفاهم نامه انتظار دارند تا زیرساخت های مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد و موانع و مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی بر طرف شود، ابراز داشت: متاسفانه دستگاه های اجرای استان سرمایه گذار را در ادارات رها کرده و فکر می کنند که سرمایه گذار باید به دنبال حل مشکل خود باشد البته باید گفت این فکر و عقیده را درست نمی دانم و معتقدم مشکل سرمایه گذار مشکل دستگاه های اجرائی است و باید موانع و مشکلات او را بر طرف کنیم.

خباز با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری زبان خاص خود را دارد و مدیران می بایست این زبان را بیاموزند، افزود: سرمایه گذار در کشور فراوان است منتها مشکلی که وجود دارد این است که دستگاه ها برخی اوقات این قدر سرمایه گذار را معطل می کنند که بی انگیزه شده و در استانی دیگر سرمایه گذاری می کند.

وی در پایان، تاکید کرد: برگزاری همایش هنر نیست بلکه تلاش برای انعقاد حداقل ۱۰ تفاهم نامه با شرکت های مهمان در این همایش می تواند نتایج مثبت و خوبی را به دنبال داشته باشد
نظرات بینندگان