arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

ضریب ایمنی پروازهای ایران به روایت ایکائو

معاون مدیر منطقه ای سازمان بین المللی هوانوردی کشوری ( The International Civil Aviation Organization)، موسوم به ایکائو، گفت: ضریب ایمنی پروازهای ایران حتی زیر فشار تحریم ها نیز در حدود 90 درصد بود که سطح خوبی محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون مدیر منطقه ای سازمان بین المللی هوانوردی کشوری ( The International Civil Aviation Organization)، موسوم به ایکائو، گفت: ضریب ایمنی پروازهای ایران حتی زیر فشار تحریم ها نیز در حدود 90 درصد بود که سطح خوبی محسوب می شود.

محمد سامویی در گفت و گو با ایرنا افزود: ایکائو براساس یک سری استانداردهای بین المللی، برنامه هایی برای بررسی سطح ایمنی صنعت هوانوردی در همه کشورهای جهان تعریف کرده است تا از سطح ایمنی سیستم های هوانوردی اطمینان یابد.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه ها، خوشبختانه، ضریب ایمنی پروازهای ایران همواره خوب بوده است. معاون مدیر منطقه خاورمیانه ایکائو اظهار داشت: با توجه به وضعیت ایران در دوران تحریم ها که فروش هواپیما و قطعات آن به ایران ممنوع بود، مهندسان ایرانی تلاش زیادی برای فایق آمدن بر مشکلات و نگهداری بهینه هواپیماها انجام دادند و این تلاش ستودنی سبب شد که ایمنی مسافران به بهترین نحو ممکن تامین شود.

سامویی اضافه کرد: هنوز ایران برای حفظ سطح ایمنی پروازها، هواپیماها، سیستم های هوانوردی و ... با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، اما ایکائو باورد دارد اکنون که تحریم ها لغو شده است همه چیز بهتر خواهد شد، زیرا صنعت هوانوردی ایران کادر انسانی بسیارکارآمدی دارد.

سازمان بین المللی هوانوردی کشوری، یک نهاد تخصصی سازمان ملل (United Nation) است که ماموریت آن هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پرواز و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.

در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات بزرگ اقتصادی به فرانسه، تفاهم نامه اولیه خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش 10.5 میلیارد دلار امضا شد.
نظرات بینندگان