arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

رفع تصرف از 5 میلیون مترمربع از اراضی تهران

در ماه های اخیر در تهران 5 میلیون مترمربع رفع تصرف و مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در ماه های اخیر در تهران 5 میلیون مترمربع رفع تصرف و مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع شده است.

حسن معصوم ، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در سال های اخیر شورای حفظ بیت المال اقدامات خوبی کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی از استانها اراضی زیادی وجود دارد که تصرف غیر قانونی شده است ، گفت : حفظ اراضی از دغدغه‌های معاون اول رئیس جمهور و دولت  است.

مشاور وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی با اشاره به جاذبه های سواحل کشور تصریح کرد:‌ بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون نفر در محدوده 60 کیلومتری سواحل زندگی می‌کنند.

معصوم افزود : در برنامه چهارم توسعه و در سال اول ،  اراضی را دولتی‌ها تصرف کردند و اولین جایی که حریم 60 متری آزاد شد ، مهمان‌سرای وزارت مسکن بود.

مشاور وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی گفت: در استان مازندران 21 پرونده منجر به صدور اجرا و رفع تصرف شده است و 180 پرونده در حال  حاضر تشکیل شده  و دادگستری استان اهتمام خوبی دارد تا به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود:‌ به جز بنادر و دریانوردی باید با وزارت نیرو، سازمان ‌محیط زیست، سازمان  جنگل‌ها و مراتع باید به وحدت نظر برسیم و قوانین را به اجرا درآوریم.

مشاور وزیر راه تصریح کرد: تصرف اراضی در جنوب کشور نسبت به  مازندران کمتر است اما باید زودتر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: وقتی حساسیت مراجع زیاد شود تعامل هم به وجود می‌آید.

معصوم گفت : برای حل مشکلات در استان هرمزگان جلسات خوبی داشتیم و در قوانین هم وظایف مشخص شده است و ما به شفافیت بیشتری نیاز داریم.

معصوم افزود :‌ باید به وحدت نظر و عمل برسیم و قانون هم اجرا شود.

وی تصریح کرد : مناطق آزاد تجاری نقطه آسیب است و باید حتما طرحهای توسعه ای را به تصویب ‌قانونی برسانند و با تصویب نقشه های راه  مطالعات لازم هم صورت گیرد.
نظرات بینندگان