arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

ایران خط تولید هواپیمای سوپرجامبوی ای ۳۸۰ را زنده کرد

بلومبرگ طی گزارشی نوشت در حالی که خط تولید هواپیماهای سوپرجامبوی ای ۳۸۰ ایرباس به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می رفت با سفارش ایران برای خرید ۱۲ فروند از این هواپیماها جان تازه ای به این خط دمیده خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بلومبرگ طی گزارشی نوشت در حالی که خط تولید هواپیماهای سوپرجامبوی ای ۳۸۰ ایرباس به دلیل فقدان مشتری رو به تعطیلی می رفت با سفارش ایران برای خرید ۱۲ فروند از این هواپیماها جان تازه ای به این خط دمیده خواهد شد.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، توافق غیرمنتظره ایران برای خرید هواپیماهای اس ای ای 380 گروه ایرباس دومین قرارداد جدید این شرکت برای فروش سوپرجامبوهایش در طی 3 هفته اخیر است و به این شرکت هواپیماسازی کمک خواهد کرد تا فعلا مشکلات خط تولید این محصول خود را حل کند.

توافق ایران با ایرباس برای خرید 12 هواپیمای ای 380 که روز پنجشنبه اعلام شد، به همراه فروش 3 فروند هواپیمای دو طبقه به شرکت آل نیپون ایرویز ژاپن که خبر آن روز 12 ژانویه افشا و دیروز تایید شد، خبری خوب برای این شرکت هواپیماسازی بعد از 3 سال است. در طی 3 سال گذشته ایرباس حتی نتوانسته بود یک ایرلاین جدید برای فروش این محصولش بیابد.

این 15 جت، که ارزش آنها به 6.5 میلیارد دلار می رسد، یک فضای تنفسی حیاتی برای این شرکت فرانسوی فراهم خواهد ساخت.

با توجه به میزان تولید متوسط 30 هواپیما در سال، خط تولید ای 380 ایرباس برای آماده سازی این سفارش های جدید حداقل باید 6 ماه زمان صرف کند. ایرباس به دنبال کاهش هزینه های خود است تا سطح سر به سر تولید سالانه خود را به 25 هواپیما یا کمتر برساند.

یان دروکلس، تحلیلگر موسسه اودو سکیوریتیز در پاریس گفت: «سفارش های جدید ممکن است نیاز به طراحی یک ورژن جدید برای موتورهای هواپیماهای ایرباس ای 380 را به تعویق بیاندازد و ایرلاین های احتمالی مشتری این شرکت را تشویق به خرید های بیشتر نماید.»

خرید هواپیماهای جدید برای شرکت ایران ایر از این جهت برای ایرباس خبری خوب محسوب می شود که این شرکت به دنبال فروش هواپیماهای ای 380 خود به شرکت هایی علاوه بر ایرلاین های شناخته شده ای بود که سال ها مشتری این شرکت بوده اند، اما تاکنون در این زمینه توفیق چندانی به دست نیاورده بود.

شرکت ایران ایر در دهه 1970 میلادی یک بازیگر جهانی در صنعت هوانوردی محسوب می شد و حتی سفارش خرید هواپیماهای سوپرسونیک کونکورد را ثبت کرده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این سفارش لغو شد.

آخرین ایرلاین جدیدی که قبل از ایران ایر، از ایرباس ای 380 خریداری کرده بود، شرکت ترانسائروی روسیه بودکه سال گذشته پس از توافق برای خرید 4 هواپیمای منحل شد.

نظرات بینندگان