arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

کره شمالی آماده یک پرتاب فضایی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: آمریکا می‌گوید فعالیت‌هایی از جانب کره شمالی را رهگیری کرده که نشان می‌دهد این کشور در حال آماده شدن برای انجام یک پرتاب فضایی است.

به گزارش رویترز، وریکه، یکی از مقام‌های دولت واشنگتن در این باره گفت: نگرانی ما این است که آنها می‌خواهند یک پرتاب فضایی انجام دهند و این مساله راهکاری برای توسعه تکنولوژی موشک‌های قاره پیما است.

آمریکا اعلام کرده که فعالیت‌های رصد شده برای تجهیز و سوخت‌گیری نشان می‌دهد کره شمالی احتمالا به دنبال انجام پرتاب موشک به سوی فضا در چند هفته آتی است.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز هشدار داد این پرتاب احتمالا ظرف چند روز آتی انجام می شود.

این منبع دولتی واشنگتن ادامه داد: تحلیل ژاپن بر روی تصاویر ماهواره‌ای در یک دوره چند روزه نشان می دهد که کره شمالی ممکن است یک موشک دور برد را ظرف یک هفته پرتاب کند.

منابع پیشین به این مساله اشاره نکردند که این فعالیت‌ها در کدام منطقه از کره شمالی انجام شده است. اگرچه پیونگ یانگ غالبا در منطقه کیلجو که سایتی برای انجام برنامه‌های اتمی و موشکی است، این آزمایشات را انجام می دهد.

یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: این پرتاب به نظر مرتبط با موشک‌های بالستیک نمی‌آید.

وی ادامه داد: شاخص‌ها نشان می دهد که کره شمالی در حال آماد شدن برای انجام یک پرتاب فضایی است که می‌تواند احتمالا یک ماهواره یا یک وسیله فضای باشد. در این باره حدس‌ها و گمان‌های زیادی وجود دارد. کره شمالی این کار را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهد بنابراین، هیچ ربطی به موشک‌های بالستیک ندارد.

نظرات بینندگان