arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

ده‌ها کشته و زخمی در 3 انفجار تروریستی نزدیک حرم حضرت زینب (س)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع سوری از وقوع سه انفجار تروریستی در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) در حومه جنوبی دمشق خبر دادند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این انفجارها در خیابان "کوع سودان" در منطقه سیده زینب که حرم حضرت زینب (س) در آنجا واقع است، روی داده است.

گروه تروریستی داعش که عمده حملات انتحاری در سوریه را انجام می‌دهد در یکی از پایگاه‌های اینترنتی وابسته به خود مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته است.

بنا بر اعلام خبرگزاری سوریه به نقل از وزارت کشور سوریه این انفجارها دست‌کم 45 کشته و 40 زخمی برجای گذاشته‌اند که تمامی کشته شدگان غیرنظامی هستند. در مقابل سایت النشره اعلام کرده 37 تن کشته و 110 تن زخمی شده‌اند.

آنگونه که مسئولان امنیتی دمشق می‌گویند: دو مورد از این انفجارها توسط عامل انتحاری انجام شده و انفجار دیگر به وسیله خودروی بمب‌گذاری شده که خسارت‌هایی را در منطقه وقوع انفجار به بار آورده است.

دولت سوریه انفجارها را محکوم کرد

کابینه سوریه انفجارهای نزدیک حرم حضرت زینب (ع) را محکوم کرد.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه در بیانیه‌ای هدف از این جنایت‌های بزدلانه و مایوس کننده را بالا بردن روحیه تنزل یافته تروریست‌ها به خاطر پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه در تمامی مناطق دانست که منجر به عقب راندن آنها شده است.

الحلقی بار دیگر تاکید کرد که این اقدامات تروریستی عزم ملت سوریه را برای تداوم آشتی‌های ملی در مناطق مختلف به ویژه در حومه دمشق و جنگ با تروریسم و آزادی هر وجب از خاک سوریه از بین نمی‌برد.

وی کشورهای حامی تروریسم را مسئول این اقدامات بزدلانه خواند و بر اهمیت وجود اراده واقعی جهانی برای اعمال فشار بر این کشورها جهت دست برداستن از حمایت تروریست‌ها تاکید کرد.

گزارش از آسیب دیدن حرم حضرت زینب (س) منتشر نشده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان