arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

میرلوحی: چرا اصولگرایان از قول ما حرف تحریم انتخابات را می‌زنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام رییس ستاد انتخاباتی تهران اصلاح طلبان گفت: چرا اصولگرایان از قول ما حرف از تحریم انتخابات می‌زنند، مگر خودمان نمی‌توانیم اندیشه‌مان را بیان کنیم که آن‌ها از قول ما پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی در نشستی با عنوان «گام دوم راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات» که به همت جمعیت زنان مسلمان نواندیش برگزار شده بود با بیان اینکه جریان اصلاح طلبی یک تبار است اظهار کرد: امام حسین (ع) هدف خود از نهضتش را اصلاح‌طلبی خواند. مشروطه نیز یک جریان اصلاح طلبی است. حرکت ملی کردن صنعت نفت هم حرکتی اصلاحاتی بود. انقلاب ما درگیر مباحث سنگینی شد وگرنه برای اصلاح امور بر سر کار آمده بود.

وی ادامه داد:‌ چون مسئول بنیاد شهید بودم و اولین آمار شهدا را بعد از انقلاب به جامعه عرضه کردم، می‌دانم که حدود 2 هزار و 850 شهید برای انقلاب داشته‌ایم. بیشتر شهدای ما برای بعد از 22 بهمن بودند. وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی یک حرکت اصلاحی بود از این جهت است که موارد قانونی ما تغییرات چندانی نکرده است، فقط اصول اسلامی وارد آن شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: سران ارتش ما بعد از انقلاب تغییر کردند اما بدنه باقی ماند. عکس این اتفاق در کشورهای همسایه مثل عراق افتاد. آن‌ها اشتباه کلیدی داشتند که کل ارتش‌شان را منحل و از نو بنا کردند. وقتی کشوری این‌گونه زیر و رو می‌شود همه بنیادهایش نابود می‌شود.

میرلوحی با بیان اینکه دوم خرداد یک حرکت اصلاحی بعد از انقلاب به شمار می‌آید گفت:‌ اندیشه اصلاح‌طلبی اندیشه‌ای نفوذکننده است چرا که در قلب و اندیشه اقشار مختلف مردم نفوذ می‌کند و به دلیل نوع کار و اندیشه‌اش رویش دارد و رویش‌های هم محسوس است.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان در 8 سال دولت قبل محدود شدند اما قوانین بازی را عوض نکردند. تسلیم حرکت‌های حذفی رقیب نشدند و بر اصول خود پافشاری کردند، نشان دادند که از اصولگرایان بیشتر به اصول مبنا پایبند هستند و همچنان پایبندی خود را به 4 اصلی که رهبر کبیر انقلاب از آن یاد کرد یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و ملت همچنان حفظ کرده است.

قائم مقام رییس ستاد انتخاباتی تهران اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلبی جریانی با تبار گسترده در داخل و خارج است. این جریان جایگاه خاصی بین دانشمندان و هنرمندان دارد که خود این موضوع نشان می‌دهد اصلاحات جریانی سطحی نیست. در شهر و روستا، طبقه بالا و طبقه فقیر، در دانشگاه و حوزه حضور دارد و حضورش هم قابل ردیابی است.

این عضو شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با انتقاد از تخریب‌های اصولگرایان علیه اصلاحات گفت: اصولگرایان در صحبت‌هایشان پیش بینی می‌کنند که ما می‌خواهیم انتخابات را تحریم کنیم، مگر خودمان زبان نداریم که اندیشه و هدف‌مان را بیان کنیم. کی این حرف را زدیم که تحریم انتخابات را در دستور کار داریم. چرا اصولگرایان از قول ما حرف از تحریم انتخابات می‌زنند. ما می‌خواهیم مجلسی با برند اصلاح طلبی داشته باشیم اگر نشد مجلسی تشکیل دهیم که نمایندگانش با اصلاح طلبی سر ستیز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات سال 94 در ادامه حرکت اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 است ابراز عقیده کرد: نمی‌خواهیم با دنیا جنگ و ستیز داشته باشیم. تا جایی که می‌توانیم باید رابطه‌مان را با دنیا خوب کنیم. اگر در حادثه 11 سپتامبر جز رییس دولت اصلاحات رییس جمهور دیگری بود ایران وارد جنگ می‌شد. اگر در موضوع سوریه به جز حسن روحانی رییس جمهوری دیگری بود باز هم جنگ می‌شد. امیدواریم که آرامش در جامعه ادامه پیدا کند.

میرلوحی تصریح کرد: آن‌هایی که جریان اصلاح طلبی را بیرون از نظام می‌دانند حرفشان غیرمنطقی است و مردم این حرف را قبول ندارند. اصلاح طلبی مسیری است از درون جامعه و برای مردم.

نظرات بینندگان