arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

دولت فرانسه خواهان تمدید وضعیت اضطراری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت فرانسه خواهان تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری در این کشور است که در پی حملات تروریستی 13 نوامبر سال گذشته میلادی در پاریس برقرار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این پیشنهاد در جریان نشست امروز (چهارشنبه) کابینه دولت فرانسه مطرح شده اما نیازمند تایید پارلمان این کشور است.

پیش از این وضعیت اضطراری در فرانسه یک بار تمدید شده و قرار بود در تاریخ 26 فوریه به پایان برسد. براساس قانون وضعیت اضطراری، پلیس فرانسه اختیارات ویژه‌ای برای اجرای بازداشت‌ها و تفتیش‌ها به دست آورده و مقام‌های این کشور می‌توانند تحرک اشخاص و خودروها را در مکان‌ها و زمان‌های مشخصی ممنوع کنند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در یک بیانیه کتبی اعلام کرد: تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری به دلیل لزوم مقابله با تهدید تروریسم موجه است همچنین یک لایحه دیگر دولت فرانسه که امروز اجرا شد اختیارات پلیس را افزایش می‌دهد این لایحه به افسران پلیس اجازه می‌دهد از سلاح‌هایشان برای به اصطلاح خنثی کردن کسی که یک یا چندین قتل مرتکب شده و احتمال تکرار جرایمش وجود استفاده کند.

در حال حاضر دفاع شخصی تنها توجیه قانونی برای شلیک پلیس به یک نفر است. این تغییر پیشنهادی به پلیس اجازه می‌دهد که به فرد مسلحی که به سوی غیرنظامیان شلیک کرده و احتمالا تکرار این اقدام وی در زمانی کوتاهی وجود دارد شلیک کند.

این لایحه پیشنهادی همچنین کار را برای پلیس به منظور اجرای یورش‌ها در شب و تفتیش محموله‌ها و خودروها در نزدیکی مکانها و ساختمان‌های حساس تسهیل می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان