arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

دونالد ترامپ خواستار رای گیری مجدد در ایالت آیووا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ با متهم کردن سناتور تد کروز، برنده جمهوری خواه رای گیری ایالت آیووا به تقلب، خواستار رای گیری مجدد در آنجا شده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد که در جریان رای گیری، کمپین انتخاباتی تد کروز به رای دهندگان گفت که بن کارسون قصد خروج از رقابت‌ها را دارد در حالی که این درست نبود. بن کارسون دیگر کاندیدای مرحله مقدماتی انتخابات در حزب جمهوری خواه است.

کمپین کروز با عذرخواهی از بن کارسون گفته است که حادثه یک سوءتفاهم بوده.

کارسون پوزش تد کروز در مورد شایعه خروج او را پذیرفت، اما کمپین کارسون آن را یک "حیله کثیف" خواند.

ترامپ در رای گیری روز دوشنبه، که اولین رشته از سلسله انتخابات ایالتی برای تعیین نامزد هر حزب در انتخابات ریاست جمهوری بود، دوم شد.

رای گیری بعدی روز سه شنبه هفته بعد در ایالت نیوهمپشایر انجام خواهد شد.

ترامپ گفت: "تد کروز در آیووا برنده نشد، آن را دزدید. به همین دلیل است که همه نظرسنجی‌ها غلط از آب درآمد و او رای خیلی بیشتری از پیش بینی‌ها به دست آورد."

او پیشتر در توئیتر نوشت که کروز "به طور غیرقانونی" برنده رای گیری آیووا شد، اما بعدا آن را پاک کرد.

پال پیت، مقام ارشد انتخاباتی در آیووا، انتشار اعلامیه‌ای از سوی کمپین کروز پیش از رای گیری که اهالی این ایالت را به "نقض مقررات رای گیری" متهم می‌کرد را محکوم کرده است.

آن اطلاعیه از جمله میزان مشارکت مردم آیووا در گذشته را گوشزد می‌کرد و می‌گفت باید مشارکت گسترده‌تری داشته باشند تا نمره بهتری بگیرند.

پیت گفت که اطلاعیه‌های سناتور کروز "تصویری غلط از قانون انتخابات آیووا ارائه می‌کرد" و اینکه "با روح رای گیری‌های محلی در آیووا سازگاری نداشت." اما او در مورد اقدام رسمی علیه کمپین کروز حرفی نزد.

سخنان تازه ترامپ متفاوت از سخنرانی شکست دوشنبه شب بود که در آن از لحن پرگزاف سابق فاصله گرفته بود.

با این حال کمپین کروز اتهامات را جدی نگرفته است.

ریک تایلر مدیر ارتباطات کروز به روزنامه پولیتیکو گفت:‌ "ترامپ تازه با واقعیت روبرو شده. او آیووا را باخت و هیچ کس درباره او حرف نمی‌زند، برای همین در توئیتر دعوا راه می‌اندازد."

او با لحن تمسخرآمیز افزود که "برای کسانی که به توئیتر اعتیاد دارند گروه‌های یاری رسان وجود دارد."

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از پایان رای‌گیری در ایالت آیووا به ایالت نیوهمپشایر رفته‌اند، جایی که براساس نظرسنجی‌ها دونالد ترامپ و برنی سندرز پیشتاز هستند. 


نظرات بینندگان