arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

نرخ بیکاری زنان ایرانی بیش از دو برابر مردان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: امروزه زنان ایرانی اگرچه در زمینه تحصیل ارتقای چشمگیری داشته‌اند اما به لحاظ فعالیت‌های اجتماعی و شاخص‌های رفاه اجتماعی هنوز از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش ایسنا دکتر وحیده نگین در نشست با خبرنگاران که در سالن بهزیستی گیلان برگزار شد با بیان اینکه زنان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه بسیاری برای فعالیت در بخش‌های مختلف دارند،اظهار کرد: در کشور ما زنان همواره دوشادوش مردان در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند، آنان بیش از گذشته می‌توانند در فرآیند توسعه اجتماعی موثر واقع شوند. متاسفانه زنان ایرانی به رغم تمام توانمندی‌هایی که از خود بروز داده‌اند به جایگاه شایسته خود دست نیافته‌اند.آنان نقش تعیین کننده‌ای در جامعه و رشد فرزندان خود دارند.

نگین با بیان اینکه زنان می‌توانند بین فعالیت‌های خانوادگی و اجتماعی خود تعادل و توازن ایجاد کنند، ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری زنان بیش از دو برابر مردان است.

وی با اشاره به تحصیلات چشمگیر زنان خاطرنشان کرد: امروزه زنان ایرانی اگرچه در زمینه تحصیل ارتقای چشمگیری داشته‌اند اما به لحاظ فعالیت‌های اجتماعی و شاخص‌های رفاه اجتماعی هنوز از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

مشاور وزیر کار در امور بانوان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال زنان را حل کنیم باید زمینه مشارکت اقتصادی آن‌ها را بیش از پیش فراهم سازیم، تصریح کرد: برای رسیدن به تولید و اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه خاص به زنان هستیم.

وی درباره تعداد موسسات علمی کاربردی بیان کرد: 22 هزار دانشجو در 32 مرکز دولتی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی مشغول به تحصیل هستند و حدود 26 هزار نفر تاکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند.

نگین همچنین درباره هدایت فارغ‌التحصیلان به بازار کار تصریح کرد: نگاه ما این است که دانش‌آموختگان را جذب کنیم تا وضعیت آنها را بعد از فارغ‌التحصیلی رصد کنیم. مهم این است که فارغ‌التحصیلان در رشته‌هایی که آموزش دیده‌اند، مشغول به کار شوند.

وی از راه‌اندازی اولین مرکز رشد حوزه فناوری بهزیستی و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مجوز اولیه برای راه‌اندازی این مرکز، دریافت شده که در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

نظرات بینندگان