arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

زیکا منجر به مرگ 3 نفر در کلمبیا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویروس زیکا برای اولین بار منجر به مرگ افرادی در کلمبیا شد.

 کلمبیا مرگ اولین افرادی را که به ویروس زیکا مبتلا شده بوند تایید کرد. این 3 نفر دچار بیماری هایی شدند که تبعات آن می تواند منجر به حملات عصبی و فلج شدن شود.

گاویریا، وزیر بهداشت این کشور همچنین به گاردین گفت 2 مرگ دیگر هم در این کشور اتفاق افتاده که هنوز معلوم نیست آنها با زیکا مرتبط هستند یا نه.

مسئولان سلامت در شهر های دوم کلمبیا، مدلین دیروز گزارش دادند، هفته پیش یک مرد و یک زن و یک ماه پیش فردی دیگر پس از نشان دادن علائم بیماری گیلن باره مردند. آزمایش ها نشان داد که هر سه آنها مبتلا به ویروس زیکا هم بوده اند.

گاویریا گفته که به بیش از 100 مورد عفونت استرپتوکوکی گروه بی برخورد کرده اند که باور می شود همه آنها مربوط به ویروس زیکا است.

بیماری های مرتبط با گیلن باره نادر هستند، ولی گاویریا هشدار داد که این بیماری جدید در کلمبیا با روش های درمانی قبلی درمان نشده اند.

حتی او در مصاحبه تلفنی گفت که مرگ و میر زیاد است.

ویروس زیکا منجر به تولد کودک هایی با سر های کوچکتر و یا بیماری میکروسفالی می شود، اما با اینکه کلمبیا دومین کشوری است که در آن زیکا دیده شده است اما در این کشور هیچ میکروسفالی وجود ندارد. وزیر بهداشت کلبمیا در این باره گفت: " این یک نوع معما است. ما تازه داریم ابعادی از زیکا را می شناسیم. "
نظرات بینندگان