arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

دفع حمله به ارتش عراق در الانبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه افراط گرای مسلح داعش با انتشار بیانیه ای در شبکه اینترنت مسئولیت حملات اخیر به نیروهای نظامی عراق در استان الانبار و همچنین شبه نظامیان طرفدار دولت عراق در شمال بغداد را بر عهده گرفت اما یک مسئول نظامی عراق تاکید کرد حمله افراط گرایان خنثی شده و همه آنها به هلاکت رسیده اند.

  به گزارش صدا وسیما ، به نقل از خبرگزاری فرانسه از بغداد ، گروه افراط گرای داعش در بیانیه خود اعلام کرد پنج تن از عناصر این گروه با نفوذ به یک مجتمع ساختمانی متعلق به یک پایگاه نظامی در استان الانبار در غرب بغداد با نیروهای امنیتی عراق درگیر شدند و در نهایت نیز کمربندهای انفجاری خود را منفجر کردند. طبق بیانیه داعش، ستیزه جویان این گروه همچنین پنجاه راکت به همین منطقه شلیک کردند.

با این حال علی ابراهیم، ژنرال ارتش عراق، اعلام کرد هشت افراط گرای مسلح که کمربندهای انفجاری با خود داشتند به این منطقه حمله کردند اما نیروهای امنیتی و مبارزان قبیله ای طرفدار دولت این حمله را خنثی و مهاجمان را از پای درآوردند.

، گروه داعش همچنین در بیانیه اینترنتی خود مسئولیت یک حمله انتحاری دیگر را به شبه نظامیان طرفدار دولت عراق در شرق شهر تکریت در یکصد و شصت کیلومتری شمال بغداد بر عهده گرفت و تاکید کرد مهاجمان در این عملیات یک خودرو بمبگذاری شده را نزدیک پادگان شبه نظامیان عراقی منفجر کردند.

منابع نظامی و پزشکی عراق روز جمعه اعلام کردند در این حمله دست کم سه تن از شبه نظامیان طرفدار دولت کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

گروه افراط گرای داعش ژوئن سال دو هزار و چهار بخشهای گسترده ای از شمال و غرب پایتخت عراق را به تصرف خود درآورد. عناصر این گروه همچنان به حملات خود بر ضد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان عراقی ادامه می د هند.

نظرات بینندگان