arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

نخست وزیر یونان وارد اصفهان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان در صدر هیأتی بلندپایه سیاسی، اقتصادی و تجاری شنبه شب وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

به گزارش ایرنا نخست وزیر یونان در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی مورد استقبال رسول زرگرپور استاندار اصفهان قرار گرفت.

50 نفر از صاحبان صنایع، اقتصادی و تجاری یونانی ازجمله «نیکوس کوجی یاس» وزیر امور خارجه، «پایوتیس اسکورلتیس» وزیر محیط زیست و انرژی، « یورگوس استاساکیس» وزیر دارایی، گردشگری و توسعه و «دیمترس مرداس» معاون وزیر امورخارجه یونان، نخست وزیر این کشور را در این سفر همراهی می کنند.

دیدار با استاندار اصفهان بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر از برنامه های سفر یکروزه نخست وزیر یونان و هیأت همراه به اصفهان عنوان شده است.

نخست وزیر یونان که از آتن به صورت مستقیم به اصفهان سفر کرده، قرار است عصر فردا یکشنبه عازم تهران شود و با مقام های بلندپایه کشورمان دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه و مسائل بین المللی و منطقه ای بحث و تبادل نظر کند.

در سفر نخست وزیر یونان به تهران، قرار است توافقنامه هایی در زمینه ساخت و ساز مسکن و جاده و راه سازی، مواد غدایی، تولیدات کشاورزی، گردشگری، صنعت دارویی و داروسازی، تبادلات ارزی و بانکی و توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور منعقد شود.

یونان در چارچوب سیاست چندجانبه و باز خارجی، توسعه روابط با کشورهای مختلف را در برنامه قرار داده و در نظر دارد رابطه راهبردی خود را با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری متنفذ منطقه ای و فرامنطقه ای گسترش دهد.

نظرات بینندگان