arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

پرس‌وجوی مداوم رئیس‌جمهور از وضعیت زاینده‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از سفر رئیس جمهور به اصفهان وی به صورت مرتب درباره رفع مشکل جاری شدن آب در زاینده رود از مسئولان پرس و جو می کند؛میدواریم با زیرساخت های خوب اصفهان در زمینه صنعتی، خدماتی و کشاورزی روند رو به رشدی را در پیش گیرد.

به گزارش مهر، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان اصفهان و افتتاح همزمان ۱۳۷۵ طرح وپروژه عمرانی که در محل اداره راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: از اهداف مسئولان کشور آبادسازی ایران اسلامی، ایجاد امنیت و ارتقای فرهنگ و ارزشهاست و امروز در سفر به استان اصفهان برای افتتاح پروژه های مختلف عمرانی از شهرهای مختلف این استان بازدید کردیم.

وی افزود: هربار که به اصفهان سفر می کنم ابتکار، پیشرفت، نوآوری مشاهده می کنم و این استان همواره در حال گام برداشتن به جلو است که این موضوع به همت مردم این استان برمی‌گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در زمان جنگ در هر نقطه از جبهه که پا می گذاشتیم رزمندگان اصفهانی را مشاهده می کردیم و تعداد شهدای اصفهان قابل مقایسه با دیگر شهرها نبود.

وی ادامه داد: این مردم که از جان خود برای اسلام، اعتقادات و وطن مایه می گذارند امروزه برای پیشرفت و توسعه استان نیز بسیار فعالانه عمل می کنند و من افتخار می کنم از هم‌استانی‌های شما هستم.

واعظی با بیان اینکه امسال با همت و مقاومت مردم عزیز ایران تیم مذاکره کننده هسته ای توانست از حقوق این ملت بزرگ دفاع کند، بیان داشت: آنچه به عنوان اصول برای دولت در مذاکرات تعیین شده بود به خوبی محقق و تحریم ها از میان برداشته شد و دستاوردهای ارزشمندی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه هر مسئولی که در بخش ارتباطات بین المللی فعالیت دارد باید نگاه ملی داشته باشد، تاکید کرد: آنچه امروز بدان دست یافتیم حاصل هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب و متعلق به همه نظام و دولت است و نباید به این موضوع مهم به دلیل مسائل انتخابات، نگاه جناحی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز امیدواری از اینکه برداشتن تحریم ها بتواند در رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان اولویت جدی دولت تاثیرگذار باشد، بیان داشت: اقتصاد از جمله اولویت های مهم دولت بود اما به دلیل محدودیت های اجرایی کند پیش رفته است که امیدواریم با کاهش قیمت نفت در فضای جدید امکانات بیشتری برای رفع اشکالات اقتصادی ایجاد شده و سال ۹۵ سال رونق کسب و کار شکوفایی اقتصادی و حل مشکل اشتغال در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان دارای نیروهای انسانی مستعد و زیرساخت های مناسبی در زمینه های مختلف است، اظهار داشت: با توجه به از میان برداشته شدن تحریم ها اصفهان می تواند جهش قابل توجهی در حوزه های مختلف داشته‌باشد.

پرس و جوی مداوم رئیس جمهور از وضعیت زاینده رود

وی افزود: امیدواریم با زیرساخت های خوب اصفهان در زمینه صنعتی، خدماتی و کشاورزی روند رو به رشدی را در پیش گیرد.

واعظی با اشاره به اینکه این استان در سال های گذشته با مشکل مهم خشکسالی روبرو بوده است، تاکید کرد: در سفرهای ابتدایی دولت به شهرهای مختلف آقای روحانی به شکل مداوم سراغ دریاچه ارومیه را از مسئولان می گرفت اما پس از سفر به اصفهان به صورت مرتب درباره رفع مشکل جاری شدن آب در زاینده رود از مسئولان پرس و جو می کند که این امر برای حیات زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از دو سال و نیم قبل در حوزه ارتباطات توجه خاصی به استان اصفهان داشته ایم، گفت: اصفهان، یک استان بین المللی در زمینه اقتصادی است و بدین دلیل و دلایل متعدد دیگر تلاش ما این بود که زیرساخت های ارتباطاتی لازم در این استان به بهترین نحو فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این سفر توفیق داشتم تا بخشی از پروژه های خصوصی و دولتی در این راستا را افتتاح کنم و سرمایه گذاری های لازم برای زیرساخت های شبکه دسترسی، فراهم شده است.

نقاط کور آنتن دهی استان اصفهان برطرف می شود

وی با اشاره به خواسته استاندار اصفهان در ارتباطات با نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه در استان، گفت: این مسئله برای ما هم بسیار مهم است و خواستار توجه مسئولان اپراتورها برای رفع مشکل پوشش نقاط کور استان اصفهان هستیم.

واعظی با اشاره به نامه شهردار اصفهان در ارتباط با اینکه اصفهان پایلوت شهرهای هوشمند شود، بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در این استان قرار است بعد از این جلسه برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود و من نیز قول هرگونه مساعدت و کمک در این ارتباط را به اصفهانی ها می دهم.

وی اضافه کرد: اصفهان فقط در مسائل سیاسی الگو و پیش رو نیست بلکه در شهرسازی زیبا نیز این اصفهان بود که الگوی تهران قرار گرفت، براین اساس یقین داریم که اگر اصفهان پایلوت شهرهای هوشمند شود استان های دیگر نیز از این شهر الگو می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هر کدام از هیئت های مختلف تجاری سیاسی که به ایران سفر می کنند تمایلی برای سفر به اصفهان دارند و باید از این فرصت بزرگ استفاده بهینه به نفع اصفهان شود.

وی ابراز داشت: استاندار اصفهان نیز هوشمندی لازم را برای بهره گیری از این فرصت ها با توجه به تجربیات اجرایی خود دارد.

نظرات بینندگان