arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

سی ان ان: فرمانده ایرانی، پیشنهاد مداخله عربستان در سوریه را به سخره گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری شبکه سی ان ان در گزارشی تحت عنوان "فرمانده ایرانی، پیشنهاد مداخله عربستان در سوریه را به سخره گرفت" به انعکاس اظهارات سردار سرلشکر جعفری در رابطه با تحرکات اخیر عربستان سعودی پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «تمایل آشکار عربستان سعودی به اعزام نیروی زمینی به سوریه مورد تمسخر رقیب اصلی منطقه ای این کشور قرار گرفته است.

ژنرال جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران روز شنبه اظهارات عربستان سعودی مبنی بر آمادگی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه جهت مبارزه با داعش را به تمسخر گرفت.

این ژنرال ایرانی در مصاحبه با خبرنگاران در تهران گفت: "آن ها ادعا می کنند که نیروهای خود را به سوریه خواهند فرستاد؛ اما من فکر نمی کنم که جرات چنین کاری را داشته باشند. آن ها ارتشی کلاسیک دارند و تاریخ به ما می گوید که چنین ارتش هایی هیچ شانسی در مقابل رزمندگان اسلام ندارند.

این مانند تیر خلاصی برای عربستان سعودی است. ظاهرا آن ها راه دیگری هم پیش روی خود نمی بینند و اگر در این مسیر پا بگذارند، سرنوشتشان روشن است."»

در این گزارش با اشاره به اظهارات اخیر مقامات سعودی در رابطه با احتمال اعزام نیرو به سوریه آمده است: «روز پنج شنبه، ژنرال احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع سعودی گفت که عربستان مایل به اعزام نیروهای زمینی به سوریه برای مبارزه با داعش به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی علیه تروریست هاست.»

سی ان ان در ادامه نوشت: «روز جمعه نیز دو مقام سعودی در مصاحبه با سی ان ان اعلام کردند که عربستان برای یک مانور نظامی چند ملیتی در ماه مارس، که شامل بیش از 150.000 نیرو می باشد، برنامه ریزی کرده است. این اقدام در راستای آمادگی برای عملیات های آینده علیه داعش صورت خواهد گرفت.

بیشتر پرسنل نظامی در این مانور از عربستان سعودی خواهند بود. نیروهایی از مصر، سودان و اردن در حال حاضر برای شروع تمرینات نظامی به عربستان رفته اند و نیروهای کشورهای دیگر مانند مراکش، ترکیه، بحرین، امارات متحده عربی و قطر نیز قرار است به عربستان بروند.»

نظرات بینندگان