arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

تصویب کامل سیاستهای کلی خانواده تا یک ماه آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ۵ بند از سیاستهای کلی خانواده گفت: ۱۳ بند باقی مانده از سیاستهای کلی خانواده طی دو جلسه در مجمع تشخیص مصلحت بررسی و تصویب می شود.

به گزارش انتخاب، فاطمه رهبر با بیان اینکه بررسی و تصویب بندهای باقی مانده از سیاستهای کلی خانواده احتمالا دو جلسه مجمع تشخیص مصلحت را به خود اختصاص خواهد داد، افزود: اگر این موضوع در دستور کار جلسات آینده مجمع قرار گیرد، تا یک ماه آینده تمام بندهای سیاستهای کلی خانواده به تصویب می رسد.

وی ادامه داد: پس از تصویب سیاستهای کلی خانواده، این بندها به دستگاه های اجرایی ارائه می شود تا دستورالعمل های اجرایی آن در هر دستگاه تهیه و تنظیم شود.

ایرادات به طرح کاهش ساعت کاری زنان محتوایی نیست

رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین در خصوص تصویب جزییات طرح کاهش ساعات کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص تاکید کرد: ایرادات وارد شده به این طرح در حد ایرادات شکلی است و از نظر محتوایی اشکالی به طرح وارد نشده است که در حال بررسی آن هستیم.

رهبر اضافه کرد: ایرادات شکلی مربوط به جمله بندی و علائم نگارشی است که ممکن است موجب ایجاد شائبه در محتوای طرح شود. در حال حاضر منتظریم که این طرح مجدد در صحن علنی مجلس ارائه شود تا سوالات نمایندگان دریافت و در طرح نهایی دیده شود.

وی در مورد در نظر گرفتن سقف ۴۴ ساعت کار در هفته برای شمول زنان در این طرح گفت: این یکی از مواردی است که نیاز به بررسی در صحن علنی مجلس دارد و باید مشخص شود که کاهش ساعت کاری هفتگی زنان شاغل دارای شرایط خاص، فقط به زنانی تعلق می گیرد که ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند یا به زنانی که به عنوان مثال ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند هم تعلق می گیرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان