arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

زیباکلام:اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد،تندروها با10-15درصد رای به مجلس می روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران به نقل از زیباکلام نوشت:اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و به نامزدهایی که حداقل انتظارات را دارند یا چهره‌های میانه‌روی اصولگرا رأی ندهند، تندروها با حداقل آرای حوزه‌های انتخابیه خود‌ به مجلس راه می‌یابند.

صادق زیباکلام  افزود: حضور تندروها در مجلس دهم، شرایطی مانند مجلس نهم را رقم خواهد زد، شرایطی که طی آن، مجلس به تریبونی علیه دولت تبدیل می‌شود و دیگر حتی بحث نظارت بر دولت که وظیفه مجلس است هم محلی از اعراب نخواهد داشت، بلکه تندروها به دلیل غرض‌ورزی سیاسی، هر فعالیت دولت روحانی را تخطئه خواهند کرد.

وی با اشاره به احضار مکرر وزرا به مجلس یا سؤال از آنان از سوی نمایندگان تندروی مجلس نهم، خاطرنشان کرد: در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات، تندروها بار دیگر با 10یا15 درصد آرای حوزه‌های انتخابیه به مجلس راه می‌یابند و همین شیوه را پی می‌گیرند، از این رو لازم است پای صندوق‌های رأی حضور یابیم تا حتی‌الامکان کار را برای نامزدهای تندرو دشوار کنیم.

زیباکلام در ادامه، خاطرنشان کرد: انتخاب رقابتی تنها با حضور رقیب میسر است و در این صورت، انتخاب نهایی تنها برعهده مردم گذاشته شود و مردم به هر که خواستند رأی خواهند داد، اما اینکه به رقیب اجازه حضور داده نشود، مغایر انتخابات رقابتی است.

 

نظرات بینندگان