arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
معاون سیاسی سپاه:

برخی یادشان رفته چرا و چگونه انقلاب کردیم / نظام را با گوشت قربانی اشتباه گرفته اند / هر کسی مسامحه و سکوت کند مایه عبرت می شد؛ مانند مصدق و بازرگان

سردار سنایی راد گفت: حضرت امام خمینی(ره) خود را همچون مردم در برابر قانون یکسان می دانست؛ اما امروز برخی می گویند باید بیت امام را فراتر از قانون بدانیم و این مایه تأسف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار سنایی راد گفت: حضرت امام خمینی(ره) خود را همچون مردم در برابر قانون یکسان می دانست؛ اما امروز برخی می گویند باید بیت امام را فراتر از قانون بدانیم و این مایه تأسف است.

به گزارش «انتخاب»، سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان، با تبریک ایام الله دهه فجر، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: برخی از بزرگان یادشان رفته چرا و چگونه انقلاب کردیم.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب های خلیج فارس را یادآور شد و افزود: اکنون به عقلانیتی رسیده ایم که خودمان اوضاع را مدیریت می کنیم.

وی با بیان این که ‌دوران خیره سری و تک روی آمریکایی ها تمام شده است، ادامه داد: در زمان طاغوت، یک سرهنگ کشور حق نداشت بدون حضور مستشاران آمریکایی، حتی داخل هلی کوپتر را تنظیف کند.

به نوشته رسا، سردار سنایی راد تصریح کرد: هر آنچه امروز داریم به برکت انقلاب اسلامی است که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به نتیجه رسید و امروز خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه امام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه مصادره بیت امام از سوی برخی افراد در راستای اهداف شخصی است، به مرضیه دباغ اشاره کرد و گفت: ‌این خانم انقلابی مبارز، تنها زنی بود که حضرت امام(ره) اجازه همراهی با پرواز انقلاب را به ایشان دادند و همین خانم تنها زنی بود که همراه تیم حامل پیام تاریخی امام به گورباچف بود اما امروز هیچ ادعایی ندارد؛ در حالی که برخی نظام را با گوشت قربانی اشتباه گرفته اند.

وی، وصیت نامه حاج حسین همدانی، سردار سرافراز سپاه اسلام را یادآور شد و افزود: یک بند وصیت نامه این مدافع حرم خطاب به خانواده اش نوشته شده و تأکید کرده است: ما همچنان مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به این که چگونه می توانیم انقلابی باقی بمانیم؟ تأکید کرد: با تکیه به همان عناصر که انقلاب را پیروز کرد، می توانیم انقلابی باقی بمانیم.

سردار سنایی راد، مردمی بودن را ویژگی بارز رفتار حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) خود را همچون مردم در برابر قانون یکسان می دانست؛ اما امروز برخی می گویند باید بیت امام را فراتر از قانون بدانیم.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) موضع گیرندگان در برابر شورای نگهبان را مفسد فی الارض می دانستند و از نگاه ایشان کسی الگو بود که پای اسلام بایستد؛ مانند مدرس و شیخ فضل الله نوری و ... و هر کسی مسامحه و سکوت می کرد مایه عبرت می شد؛ مانند مصدق و بازرگان.

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: آمریکایی ها نیز از کسانی استقبال می کنند که اهل مسامحه باشند؛ چراکه آن ها برای مصادره نظام تعامل می کنند و به افراد همسو برای نفوذ در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نیاز دارند.

این مقام مسؤول با اشاره به احیای ارزش های اسلامی بعد از انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) گفت: هویت انقلابی در زمان جنگ تشدید شد و امروز نیز در سوریه شاهد رویش آن هستیم؛ جهاد انسان را بهشتی می کند و لباس عزت بر قامت جامعه می پوشاند و حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب، ارزش های اسلامی را احیا کرد. سنایی راد با تأکید بر این که مقاوم ترین ها در مسیر انقلاب کسانی هستند که با واژه های اسلامی آشنایی بیشتری دارند، اظهار داشت: دل بستگان داخلی برای بهره برداری از برجام در انتخابات تلاش می کنند و دشمن نیز با رأی خود ما می خواهد نفوذش را عملی کند.

وی، راهبردهای دشمن در راستای نفوذ را اقدامات بی ثبات ساز و استفاده از عوامل نفوذی دانست و تصریح کرد: افراد نفوذپذیر، دشمن را بزرگ و خود را حقیر می پندارند.

معاون سیاسی سپاه، مشارکت بالا در انتخابات آتی را عامل افزایش اقتدار منطقه ای و ارتقای اتحاد و انسجام بین نیروهای داخلی انقلاب دانست و عبور از عُلقه های قومی، حزبی، جناحی و سیاسی و در نظر گرفتن مصالح و منافع انقلاب را از اصول اولیه برای تقویت نظام برشمرد.

این مقام مسؤول در ادامه  و در پاسخ به سؤالات حاضرین، با تأکید بر این که در حال حاضر جمهوری اسلامی توانسته حوزه نفوذ علیه استکبار و رژیم صهیونیستی تولید کند، گفت: الهام بخشی جمهوری اسلامی توانسته رژیم صهیونیستی را در منطقه مهار سازد و این عامل مهم را باید حفظ کنیم.

وی، اتحاد کلمه بین نیروهای انقلاب را یادآور شد و با اشاره به روند رسیدگی به احراز صلاحیت های داوطلبان نمایندگی مجلس و خبرگان، گفت: شورای نگهبان به وظیفه قانونی خویش عمل می کند و مُرّ قانون را مد نظر قرار می دهد. سنایی راد با یادآوری این که برخی از داوطلبان رد صلاحیت شده، دارای سابقه محکومیت قضایی، مشکلات اخلاقی و مسایل مربوط به مواد مخدر بوده اند، افزود: برخی از داوطلبان حتی شرایط اولیه برای ثبت نام را نیز نداشتند.

نظرات بینندگان