arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

نماینده زن عرب زبان کنست به 6 ماه حبس محکوم شد/نتانیاهو در پی تعلیق عضویت اعراب در کنست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تعلیق عضویت نمایندگان عرب کنست که با خانواده‌های شهدای فلسطینی دیدار داشتند،‌ چراغ سبز نشان داد.

دادگاه به اصطلاح "صلح" رژیم صهیونیستی در شهر الناصره صبح روز یکشنبه "حنین زعبی" نماینده زن عرب زبان "فهرست مشترک احزاب عربی" را به شش ماه حبس تعلیقی و پرداخت غرامت 3000 شِکِلی (تقریبا 750 دلار) محکوم کرد. این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تعلیق عضویت نمایندگان عرب کنست که با خانواده‌های شهدای فلسطینی دیدار داشتند،‌ چراغ سبز نشان داد.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، این دادگاه حنین زعبی را به اتهام توهین به یک کارمند دولتی به شش ماه حبس و پرداخت 3000 شِکِل غرامت محکوم کرد.

رادیو صهیونیستی گزارش داد که این شکوائیه یک سال و نیم پیش علیه این نماینده عرب زبان کنست صهیونیستی ارائه شده بود و وی متهم به توهین به یک کارمند دولتی شده بود.

زعبی وابسته به جنبش بلد است که با دیگر احزاب عرب لیست مشترکی را تشکیل داده و این جنبش سومین فراکسیون در کنست با 13 نماینده است.

زعبی در سال 2010 نیز در حالی که سوار کشتی ترکیه‌ای بود که قصد داشت محاصره غزه را درهم شکند که دستگیر شد اما به دلیل مصونیت پارلمانی‌اش از مجازات زندان نجات یافت.

در ژوئیه 2014 نیز به دلیل اینکه گفته بود فلسطینی‌هایی که شهرک‌نشین را در کرانه باختری کشته‌اند، تروریست نیستند، عضویتش در کنست به مدت شش ماه لغو شد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در راستای اقدامات نژادپرستانه و اعمال خفقان علیه عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی روز یکشنبه شکوائیه‌ای رسمی علیه "جمال زحالقه"، "حنین زعبی" و "باسل غطاس" سه تن از نمایندگان عرب زبان "جمعیت ملی دموکراتیک" به کنست صهیونیستی ارائه داد و از آنها به خاطر دیدار با خانواده‌های شهدایی که تل‌آویو اجساد آنها را توقیف کرده و اجازه دفنشان را نمی‌دهد، شکایت کرد.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که وی از مشاور حقوقی دولت صهیونیستی خواسته است دیدار نمایندگان عرب زبان کنست با خانواده‌های شهدای فلسطینی را از لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم علیه این نمایندگان را اتخاذ کند.

انتظار می‌رود که کنست صهیونیستی این شکوائیه را مورد بحث و بررسی قرار دهد؛ به ویژه که یولی ادلشتاین رئیس کنست هم اخیرا اعلام کرده است که درخواست وی از صهیونیست‌ها برای ارائه شکوائیه علیه نمایندگان مذکور با استقبال گسترده مواجه شده است و تاکنون 200 مورد از این شکوائیه‌ها به کنست ارائه شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ابتدای نشست حزب لیکود در تل‌آویو مدعی شد: تلاش بسیاری در راستای ادغام شهروندان عرب در قالب جامعه «اسرائیل» کرده‌ایم در حالی که این نمایندگان کاملا برعکس عمل می‌کنند. آنها دیوارهایی از دشمنی می‌سازند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود به سه نماینده عرب کنست اشاره کرد که با خانواده‌های شهدای فلسطینی دیدار کرده بودند.

نتانیاهو اظهار داشت: با مشاور حقوقی اسرائیل گفت‌وگو کرده و از وی خواسته‌ام انجام اقدامات حقوقی علیه این سه نماینده را بررسی کند و نظر خود را درباره ایجاد تغییرات جدید و جدی در قانون و اینکه کسانی که اینگونه رفتار می‌کنند حق عضویت در کنست را نداشته باشند، بیان کند.

این طرح برای تصویب به موافقت 90 عضو از مجموع 120 عضو کنست نیاز دارد.

در همین راستا عماد ابوعداد، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: طرح نتانیاهو با هدف ضربه زدن به برخی نمایندگان عرب کنست ارائه شده و در مرحله بعدی شاهد افزایش حملات علیه برخی نمایندگان کنست به بهانه‌های مختلف خواهیم بود.

نظرات بینندگان