arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۶۱۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
حدادعادل:

هنوز یک نتیجه مثبت هم از پسابرجام ندیده‌ایم / کارزار نزدیک است و ما به جنگ‌طلب، خشونت‌طلب و دلواپس بودن متهم شده‌ایم

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌های بسیاری را انجام دادند و جنگ‌ تحمیلی و توطئه‌هایی مانند تحریم‌ها از جمله مشکلاتی بود که دشمنان همواره درصدد بودند مانع انقلاب اسلامی شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: هنوز یک نتیجه مثبت هم از پسابرجام ندیده ایم.

به گزارش «انتخاب»، غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در همایش انتخابات، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو که عصر امروز در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: در انقلاب یک کار ناممکنی صورت گرفت چرا که دشمنان این انقلاب به ویژه آمریکا تصورشان این بود گروهی که بر سر کار آمده‌اند قدرت اداره مملکت را ندارند و روحانیون تنها می‌توانند مردم را برای راهپیمایی به میدان بیاورند اما قدرتی برای اداره کشور ندارند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌های بسیاری را انجام دادند و جنگ‌ تحمیلی و توطئه‌هایی مانند تحریم‌ها از جمله مشکلاتی بود که دشمنان همواره درصدد بودند مانع انقلاب اسلامی شوند.

حدادعادل تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز به عنوان یک واقعیت در جهان مطرح است و درصدد است تا حکومت دینی را مستقر کند. به این معنا که غربی‌ها بعد از رنسانس حاکمیت حکومت دینی را امری خاتمه یافته تلقی می‌کردند اما انقلاب اسلامی ایران الگویی برای کشورهای اسلامی شد.

وی ادامه داد: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب از شعارهای اصلی خود دست برداشتند و آبروی سیاسی خود را خارج کردند تا به این انقلاب صدمه بزنند چرا که غربی که به سکولاریسم افتخار می‌کرد و هیچ حکومت دینی را تأیید نمی‌‌کرد اکنون از گروه‌های تروریستی مانند داعش دفاع می‌کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه آمریکا از فرمول قدیمی انگلیسی مذهب علیه مذهب برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: قدرت انقلاب اسلامی از عمق دین اسلام گرفته شده است و آنان درصدد هستند که به این انقلاب ضربه بزنند.

حدادعادل با بیان اینکه جنگ نرم و جنگ اقتصادی دو مؤلفه اساسی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است، تصریح کرد: آنان برنامه‌های وسیعی را برای بی‌اخلاق کردن نسل جوان ایجاد کرده‌اند و در کنار آن شاهد هستیم که بنیان خانواده در معرض خطر است و بنیان‌های اعتقادی جوانان‌مان را مورد هدف قرار داد‌ه‌اند.

وی ادامه داد: در کنار جنگ نرم، جنگ اقتصادی را سامان دادند و وقتی قضایای سال 88 به نتیجه نرسید تلاش کردند تا پرونده هسته‌ای ایران از آژانس به شورای امنیت برود و تحریم‌ها علیه ایران به تصویب برسد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مذاکره ایران بر سر مسئله هسته‌ای را به نشانه این گرفتند که خدشه‌ای به پیکره نظام وارد کنند و این به همان مسئله نفوذی مبتنی است که رهبری بر آن تأکید می‌کنند.

حدادعادل گفت: در چنین شرایطی در آستانه دو انتخابات مهم در کشورمان هستیم که با وجود آن هنوز دوران تبلیغات فرا نرسیده من نمی‌توانم قانوناً راجع‌به افراد صحبت کنم و بگویم به چه کسی رأی دهید و به چه کسی رأی ندهید اما از دغدغه اصولگرایان برای انتخابات و ورود به مجلس برای شما سخن خواهم گفت.

وی افزود: ما اصولگرایان بنا نداریم دولت را تضعیف کرده و هر تصمیمی را که دولت گرفت نفی کنیم و چوب لای چرخ دولت بگذاریم چرا که این کار را خلاف می‌دانیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به تأکیدات امام و رهبری در همکاری و تعامل میان ارکان نظام تصریح کرد: ما اصولگرایان در عین حال نگرانی‌هایی را داریم برای مثال در قضیه برجام اصل مذاکره را نقض نمی‌کردیم اما حرف‌مان این بود که باید مراقب بود که چه می‌دهید و چه می‌گیرد چرا که به این دشمن نمی‌توان اعتماد کرد و این تنها حرف ما نیست بلکه رهبری نیز بر این امر تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه هنوز این بی‌اعتمادی برطرف نشده خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با وجود آنکه تیم مذاکره‌کننده هرآنچه در توان داشت انجام داد اما هنوز یک نتیجه مثبت را پسابرجام ندیده‌ایم.

حدادعادل با اشاره به تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران به نام‌های دیگر وضع کرده است، خاطرنشان کرد: آنان تحریم‌های موشکی را جایگزین تحریم‌های هسته‌ای کردند و ما نگران بودیم که دستاوردهای هسته‌ای را از دست بدهیم و هیچ دستاوردی جایگزین آن نشود.

وی با انتقاد از اینکه درباره میزان پول‌هایی پس از رفع تحریم‌های هسته‌ای در اختیار ایران قرار می‌گیرد رقم‌های متفاوتی گفته شده است، گفت: رقم‌های متفاوتی گفته می‌شود و هنوز مشخص نیست که با این پول‌ها قرار است چه اقداماتی انجام شود چرا که ما معتقدیم صنعت ما صدمه زیادی خورده است و ما باید مراقب باشیم که این شرکت‌ها و هیأت تجاری در کشورمان به دنبال چه هستند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد:‌ ما حرف‌مان به دولت این است که دولت پسابرجام را مدیریت کنید تا وابستگی کشور به بیگانه بیشتر نشود. ما نگران اشتغال، رکود و بیکاری هستیم و سؤال ما این است که آیا دولت نمی‌توانست در قضیه بسته خروج از رکود جزء کمک به صنایع خودروسازی کار دیگری انجام دهد. بنابراین این مباحث جای تأمل بیشتری دارد که ما معتقدیم باید در مجلس بر روی آن بحث و گفت‌وگو شود.

حدادعادل خاطرنشان کرد: برخی آقایان که اسم آنان مشاوران رئیس جمهور است تفکرات اقتصادی خاصی دارند و معتقدند ایران باید جذب سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی شود که دولت باید به این امر توجه کند چرا که رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و ما باید اقتصاد مقاومتی را حاکم کنیم، نباید به این صورت باشد که رهبری مکرراً درباره اقتصاد مقاومتی سخن بگویند و حرکتی نشود.

وی با بیان اینکه ما خواهان سبک زندگی اسلامی هستیم، افزود: سیاست‌های کلی که رهبری تبیین کردند در کجا دیده می‌شود همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه ما اصولگرایان در مجلس برای انتخابات به دنبال کسب قدرت نیستیم، تصریح کرد: ما با توجه به اصولی که داریم معتقدیم باید از همه فرصت‌های کشور استفاده کرد و به تهدیدهای داخلی و خارجی توجه کنیم و اینها عواملی است که ما را به صحنه انتخابات کشانده است.

حدادعادل تصریح کرد: به‌رغم اختلافات در دو سه ماه اخیر نتیجه حاصل شد و تشکل‌های اصولگرا به اتفاق‌نظر نرسیدند که ما بتوانیم به وحدت برسیم و آنچه امروز به آن رسیده‌ایم به دلیل آن است تا مردم در زمان رأی دادن به افراد اصولگرا گیج و سرگردان نشده و به یک لیست واحد رأی دهند.

وی با بیان اینکه در نهمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به لیست مشترکی رسیدیم، اضافه کرد: در نهمین جلسه شورای مرکزی گزارش تنظیم فهرست نامزدها را دادیم و شورا پس از استماع با اجماع بالا این فهرست را تصویب کرد و از این پس کسانی که دل‌شان برای این انقلاب می‌سوزد باید کاری کنند تا سبد رأی مردم شکسته نشود و همه کمک کنیم تا یک مجلس اصولگرا داشته باشیم.

حدادعادل گفت: هر کسی که نسبت به این امر نگران است تا انحرافی از اصول امام اتفاق نیفتد راه و تکلیف مشخص شده و باید تلاش کنیم که مجلس واقعاً پیروی از اندیشه‌های امام و رهبری باشد و امیدواریم این امر محقق شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد ندارد، تصریح کرد: ما هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداریم چه در انتخاب نامزدها و چه در دیدگاه‌ها به دو مؤلفه اصلی توجه کردیم یکی فتنه و دیگری انحراف بود که این را جزو خطوط قرمز خود می‌دانیم و برای ما کاملاً روشن است.

حدادعادل با بیان اینکه سازوکار ائتلاف اصولگرایان پس از انتخابات نیز به کار خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد: امیدواریم این امر ادامه یابد و برخی از دوستان به ما می‌گویند این تجربه را ادامه دهید اما ما فعلاً به عنوان یک کار کوتاه مدت بر امر انتخابات متمرکز شده‌ایم چرا که امر انتخابات را کار بزرگی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه وحدت اصولگرایان شرط لازم است اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: من به دوستان خود می‌گویم که اگر وحدت نبود نمی‌توانستیم به این نقطه برسیم اما با ارائه لیست مشترک هنوز کار تمام نشده است و کارزار انتخابات را در پیش داریم که باید راه را ادامه دهیم چرا که از سوی دیگران به عنوان جنگ‌طلب، خشونت‌طلب و دلواپس متهم شده‌ایم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: باید تغییراتی را در قانون انتخابات مجلس و قانون انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کنیم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی درباره دخالت نیروهای مسلح مانند بسیج، سپاه و ارتش درباره انتخابات گفت: مطابق قانون ارتش و سپاه حق ورود به امر انتخابات و اقدام حزبی و دفاع از جناح یا حزب ندارند اما موضوع بسیج با نیروهای مسلح فرق دارد و تنها یک بُعدش بسیج نظامی است اما بسیج در معنای گسترده‌تری تعریف می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفارت عربستان اظهار داشت: قصه سفارت عربستان را نباید به پای اصولگراها نوشت چرا که در جامعه مردم احساسات‌شان قلیان پیدا کرد و همه چهره‌های نظام این امر را محکوم کردند اما اگر قرار باشد این امر وسیله‌ای برای تصفیه حساب در امر انتخابات و به حساب اصولگرایان گذاشته شود بی‌انصافی است و هیچ اصولگرایی این امر را تأیید نکرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۶۷۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
24
398
آقای حداد عادل تا بحال هرچه گفته اید که نادرست و منفعت طلبانه بوده، دعا میکنم عاقبت بخیر بشوید
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
20
397
شما خیلی چیزا رو که به نفع خودتون نباشه نمیبینید
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
8
133
شما فقط منافع خود را می بینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
8
124
به به حاج آقای حداد چیه موقع انتخابات شد وصداتون دراومد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
7
139
شما در دوران دولت هشتم با گران کردن قیمت بنزین از 80 تومان به 100 تومان شدیداً مخالفت کردید ولی در دولت بعدش از بنزین 400 تومانی حمایت . شما هیچوقت به نفع مردم کار نمی کنید.
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
7
117
مردم خود بر همه مسائل روز آگاهند جناب آقای حداد عادل. ملت چپاول بیت المال در سالیان قبل را هرگز از یاد نخواهند برد. اگر واقعا ادعای همراه بودن با مردم را دارید با موج مردم حرکت کنید و سعیتان این باشد که امید مردم را ناامید نکنید. ملت به آنچه دولت امید انجام میدهد امیدوارند...یا از مردم خبر ندارید یا...
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
7
118
ایشان حداد عادل!! است. فقط هر چه را به نفع جناح خودشان باشد عدالت می داند. یادتان هست در ابتدای مجلس هفتم ایشان می خولستند ایران را ژاپن اسلامی کنند. پس ژاپن اسلامی تان چه شد اقای حداد عادل؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
7
102
آدمی هستی که نمیخواد ببینه. یه نتیجه اینکه بورس تو یکماه 28% رشد داشت و سرمایه های مردم بدبخت سرمایه گذار نجات پیدا کرد. فقط همین امروز سه شنبه کل بازار بورس ایران 3% رشد داشت..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
5
119
البته طبیعی است که برجام به ضرر خیلی ها وبه نفع مردم است .
نظرات بینندگان