arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد از جولان میوه‌های خارجی در پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران ورود میوه‌های خارجی به کشور را باعث خجالت دانست.

به گزارش ایسنا، مجتبی شاکری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه شهرداری تهران در بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مظلوم است گفت:‌ مظلومیت شهرداری تهران در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مشهود است چرا که سازمان‌های متولی وارد نشده و بارشان به دوش شهرداری است.

وی با بیان اینکه چرا باید شهرداری هزینه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی همچون بهزیستی، وزارت بهداشت و ... را بدهد گفت: باید غربالگری درستی در بودجه شهرداری صورت گیرد تا زحمت سازمان‌های دولتی به دوش شهرداری نیفتد.

وی همچنین با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: دولت باید جلوی مانور تجمل را بگیرد و از شهرداری تهران نیز درخواست می‌شود جلوی ورود میوه‌های خارجی به تره بار را بگیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران نیز با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود نهضتی در خصوص عدم مصرف میوه‌های خارجی ایجاد شود گفت: ورود میوه‌های خارجی همچون گلابی آمریکایی و واردات میوه آنهم از کشورهای دور موجب خجالت است.

وی با بیان اینکه میادین میوه و تره باری که زیر نظر شهرداری است نباید این گونه میوه‌ها را به فروش برسانند ادامه داد: پیشنهاد می‌شود دو فوریتی تهیه تا ورود و فروش میوه‌های خارجی در تهران ممنوع شود.

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در مراکز فروش میوه داخل شهر که زیر نظر شهرداری تهران است عرضه میوه خارجی به طور کلی ممنوع شده است گفت: اگر وزارت صنعت، بازرگانی و غیره اجازه رسمی ورود میوه‌های خارجی همچون موز، آناناس و ... را صادر کند این میوه‌ها در میادین تهران به فروش می‌رسد اما میوه خارجی وارداتی نداریم.

به گزارش ایسنا، سخنان عبدالهی مورد انتقاد محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست که چند سالی به عنوان معاون خدمات شهری شهرداری فعالیت می‌کرده، قرار گرفت و گفت: دروازه ورود میوه به تهران در دست شهرداری است و ما به عنوان مدیریت شهری اجازه نمی‌دهیم که میوه قاچاق خارجی وارد تهران شود که سخنان وی مورد انتقاد عبدالهی قرار گرفت و گفت: میوه خارجی نداریم.

به گزارش ایسنا در پایان چمران پیشنهاد داد دو فوریتی در خصوص ممنوعیت عرضه میوه برای بررسی به شورای شهر آورده شود.

تندگویان، نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز درخصوص محدودیت و ممنوعیت عرضه میوه خارجی گفت: مقرر شد با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران و اعضای شورا، جلسه‌ای درخصوص عدم عرضه میوه خارجی با مسسولان وزارت صنعت و معدن و اتحادیه بارفروشان برگزارشود که دستاورد این جلسات قطعا اعلام می‌شود.
نظرات بینندگان