arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

دلیل افزایش قیمت سکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتحادیه طلا و جواهر دلیل افزایش 14 هزار تومانی قیمت سکه تمام در مقایسه با روز گذشته را افزایش نرخ بهره در آمریکا عنوان کرد.

محمدکشتی آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، درباره دلایل افزایش 14 هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز گذشته توضیح داد: دلیل اصلی این موضوع اعلام شاخص‌های جهانی است، افزایش نرخ بهره آمریکا شوک قیمتی به بازار نیویورک وارد کرد و باعث شد قیمت هر اونس جهانی طلا که روز گذشته 1175 دلار بود امروز به یکباره به 1194 دلار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اونس جهانی حدود 19 دلار نوسان افزایشی داشت افزود: همین موضوع منجر به افزایش قیمت سکه در بازار داخلی شد و این در حالی است که تغییری در نرخ ارز نداشتیم.

کشتی آرای در عین حال بیان کرد: تقاضا در بازار داخلی تغییری نداشته است و میزان آن بیشتر از عرضه نیست که بخواهد منجر به گرانی سکه شده باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین با بیان اینکه در روزهای پایانی سال و از 20اسفندماه شاهد افزایش تقاضا در سکه های یک گرمی،ربع سکه و نیم سکه خواهیم بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال با افزایش قیمت در قطعات کوچک سکه در آستانه رسیدن به نوروز خواهیم بود.

نظرات بینندگان