arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

ایجاد 2 وزارت "سعادت" و "تسامح" در امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت امارات دو وزارت جدید به نام های "سعادت" و "تسامح" ایجاد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان (د ب ا)، نخست وزیر امارات اعلام کرد تغییراتی در ساختار کابینه این کشور به وجود آمده و از این پس، دو وزارت جدید به نام های "سعادت" و "تسامح" ایجاد و فعالیت خواهند کرد.

شیخ محمد بن راشد نخست وزیر امارات و حاکم دبی با اعلام ایجاد وزارت جدیدی به نام "وزارت سعادت" گفت: ماموریت اساسی این وزارت هماهنگی همه طرح ها، برنامه ها و سیاست های دولت برای تحقق سعادت جامعه است.

وی افزود: سمت وزیر مشاور در امور تسامح نیز ایجاد شده است. هدف آن، نهادینه سازی تسامح در جامعه امارات است. تسامح، ارزش اساسی در جامعه امارات است.

ایجاد 2 وزارت

البته این دو وزارت جدید به شکل "وزارت مشاور" و وزیر آنها نیز "وزیر مشاور" خواهد بود.
در کشورهای عربی و برخی کشورهای غربی، بعضی وزیران، "وزیر مشاور" هستند.

وزیر مشاور، مشاور در رتبه وزیر است و وزارتخانه ای تحت مدیریت او نیست. وزیران مشاور یا وزیران بدون وزارتخانه در جلسات کابینه و هیات وزیران، به مانند دیگر وزیران حضور دارند، دارای رتبه تشریفاتی هستند و می توانند از دیگر وزیران و مقامات ارشد، استقبال یا بدرقه داشته باشند.

حاکم دبی ادامه داد: علاوه بر این پرونده، موضوع تغییرات آب و هوایی نیز به وزارت محیط زیست وآب منتقل می شود و در نتیجه، این وزارتخانه به وزارت "تغییرات آب و هوایی و محیط زیست" تغییرنام داد.

علاوه بر این، وزارت امور هیات وزیران، پرونده "آینده بعد از نفت" و پیگیری برنامه ها و سیاست های مربوط به آمادگی برای این مرحله را برعهده می گیرد.

امارات 9 میلیون نفر جمعیت دارد که تنها یک میلیون نفر از آنها شهروند (مواطن) و بقیه خارجی هستند.
امارات از 7 منطقه (امارت) فدرالی تشکیل شده است که هر یک دارای کابینه، پلیس، قوه قضائیه و قوانین خاص خود هستند.
علاوه بر کابینه های منطقه ای، یک کابینه ملی نیز در ابوظبی مستقر است.
نظرات بینندگان