arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

نظر سخنگوی وزارت کشور درباره «6 استان که امکان رقابت برای انتخابات خبرگان وجود ندارد»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ما به عنوان وزارت کشور و دستگاه مسئول تحلیل امنیت مسائل داخلی، با شورای نگهبان در ارتباط هستیم، گفت: امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که همه گرایش هایی که داخل نظام جمهوری اسلامی تعریف می شوند، کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند.

حسینعلی امیری در گفت و گو با جماران گفت: ما تحلیل ها و مشورت هایمان را درباره بررسی صلاحیت ها به شورای نگهبان اعلام کردیم و تأثیر این مسائل را بر امنیت داخلی و موضوعات اجتماعی به شورای نگهبان ارائه می دهیم.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه ما مرتبأ با این شورا در ارتباط هستیم، ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که همه گرایش هایی که داخل نظام جمهوری اسلامی تعریف می شوند، کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این صورت مشارکت حداکثری و حماسه سیاسی که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار جماران مبنی بر اینکه "با توجه به اینکه در 6 استان امکان رقابت برای انتخابات مجلس خبرگان وجود ندارد، آیا برای این امر تدبیری اندیشیده می شود؟" گفت: بله؛ ما در بعضی جاها مثلأ یک کاندیدا داریم با 1 کرسی و یا 7 کاندیدا داریم برای 6 کرسی که رقابتی وجود ندارد.

امیری افزود: بنابراین به طور طبیعی شورای محترم نگهبان برای این که رقابت امکان عملیاتی پیدا بکند چاره اندیشی خواهد کرد، چون از جهت قانونی هم این راه بسته نیست.
نظرات بینندگان