arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

پیگیری مطالبات خبرنگاران از وظایف خانه‌های مطبوعات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظایف جدی خانه های مطبوعات در دوره جدید گفت: این نهاد باید مصرانه مطالبات خبرنگاران را جمع آوری، اولویت بندی و پیگیری کند.

«حسین انتظامی» عصر دوشنبه در نشست صمیمی با مدیران مسئول رسانه های گروهی قم افزود: در بحث مطبوعات و خبرنگاران دولت مسیر را هموار و نظارت می کند، اما وظایف اصلی در دست اعضای صنف می باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ٢٢ استان انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات بر اساس اساسنامه جدید برگزار شده و امیدواریم که در باقی استان ها به ویژه قم نیز به زودی انتخابات ترتیب یابد.

انتظامی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات به عنوان خانه مدیران مسئول نیست، گفت: در خانه مطبوعات باید طیف های مختلف اهل رسانه حضور داشته باشند، تا بتوانند از منافع خود دفاع و پیگیر مطالباتشان باشند. 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کلیه فعالیت ها از جمله برگزاری جشنواره های مطبوعات و داوری باید توسط خانه های مطبوعات صورت گیرد، گفت: دستورالعمل این جشنواره ها به زودی منتشر خواهد شد که یکی از اولویت های مهم آن حضور افراد حرفه ای در این عرصه باشد که مشخصه آن دارا بودن بیمه خبرنگاری است.

وی در ادامه بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه را به عنوان یکی از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و گفت: در این زمینه ساز و کار خوبی فراهم شده و مدیران مسئول با بیمه خبرنگاران، عکاسان و مترجمانی که مرتبط با کار خبر هستند، می توانند دو برابر حق بیمه را با ارسال اسناد به معاونت مطبوعاتی دریافت کنند.

انتظامی افزود: باقی افرادی که در رسانه های گروهی فعالیت می کنند و به عنوان کارمند هستند نیز از نصف میزان حق بیمه برخوردار می شوند.



وی در ادامه آموزش خبرنگاران را به عنوان یکی دیگر از اولویت های مهم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: این مهم باید به نحو مطلوب صورت گیرد، اما نوع آموزش در استان ها و شهرهای مختلف با توجه به نیاز آنها در نظر گرفته می شود.

در این نشست صمیمی مدیران روزنامه ها، نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی قم، علاوه بر بیان مشکلات خبرنگاران، دیدگاه های خود در خصوص بهبود کارکردهای رسانه ها در این استان را بیان کردند. 

نظرات بینندگان