arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

سردار‌سلامی:رهبری دشمن را وادار به کرنش‌کرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رهبرانقلاب در عصر پیچیده ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها، دشمنان انقلاب و ملت ایران را به کرنشها و نرمشهای عجیب و غیر منتظره وادار کرده‌اند.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاح اولین نمایشگاه توانمندیهای چک و خنثی سازی سپاه که به همت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه که به همت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه برگزار شد در جمع فرماندهان، مسئولین و  مدیران حوزه حفاظت و امنیت نیروهای مسلح از انقلاب اسلامی به عنوان راه نوین استقلال، عظمت و سعادت یابی ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: امروز محصول این انقلاب شکوهمند زوال تدریجی اما پرشتاب قدرتهای استکباری و جان گرفتن مسلمانان و نیز تغییر موازنه قدرت در تقابل میان جبهه کفر و اسلام به نفع مسلمانان است.

وی  افزود: امام خمینی (ره) با الهام ازتعالیم قرآن و آموزه‌های وحی و وقایع بزرگی همچون عاشورا در عصر تسلط بزرگترین امپراتوریهای تاریخ نجات بخش مسلمانان بوده و ملت ایران را به هویت حقیقی خود بازگرداندند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه امروز نیز رهبر معظم انقلاب دایره عزت اسلام را با الهام‌های روشنگرانه خود توسعه داده‌اند تصریح کرد: در عصر پیچیده ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها، کشور را در فضایی امن و آرام در عین محاصره، تحریم و فشار دشمنان به افقهای بلندی از پیشرفت و عظمت رسانده‌اند و دشمنان انقلاب و ملت ایران را به کرنشها و نرمشهای عجیب و غیر منتظره وادار کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه جنگها را برخوردار از سرشت متغیر برشمرد و گفت: طبیعت، ماهیت، ابعاد و دامنه‌های نبردها در جهان در حال تغییر است و فناوریهای نظامی موضوعات توقف پذیری نیستند.

وی با بیان اینکه ما در جهان پرشتاب فناوریها زندگی می‌کنیم اظهار داشت: در عصر حاضر فن آوریها به سرعت منسوخ شده و روشها تغییر می‌کنند؛ در صورتی که نتوانیم خود را با این دامنه سریع تغییرات هماهنگ کنیم عقب می‌مانیم.

سردار سلامی نبرد ما با دشمنان را واقعیتی جدی و جاری توصیف کرد و تصریح کرد:در این عرصه ما باید همواره تفکر خود را با موقعیتهای جدید منطبق کرده، تحولات را پیش بینی کنیم و منحنی روند تغییرات را ترسیم کرده و برای آینده آماده باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تأثیرگذاری تغییرات به راهبردهای نظامی اظهار داشت: در عصر حاضر تغییرات و پیشرفتهای حوزه مهندسی و پدافند غیرعامل موضوع مهمی است؛ همه قدرتها در تلاشند از فن‌آوریهایی استفاده کنند که سایرین توانایی خنثی سازی یا مقابله با آن را نداشته باشند.

وی افزود: تولید معمای مقابله از واقعیتهای امروز است و قدرتها سعی دارند در این تقابل میدان عمل را در دست گیرند.

سردار سلامی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز حجم، وسعت و بزرگی یگانها تعیین کننده پیروزیها نیست خاطر نشان کرد: در عرصه نبردهای کلاسیک دشمنان ما از دقت، سرعت، چابکی، قدرت تخریب بالا و غلبه بر موانع و محدودیهای اقلیمی در حال عبور هستند و در فضای جنگهای جدید وظایف و مأموریتهای مهندسی و پدافند غیرعامل گسترش یافته است و نمی‌توان بدون دستیابی به فناوریهای پیشرفته صحنه‌های نبرد جدید را با موفقیتهای اطمینان بخش مدیریت کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان سخنانش تأکید کرد:دوران نگاه سنتی به موضوع مهندسی سپری شده است و می‌بایست حوزه فناوریهای علم مواد از قبیل مستحکم سازی، نامرئی سازی، چابک سازی و ارتقای قدرت تخریب دنبال شود.

گفتنی است اولین نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای چک و خنثی سازی سپاه به همت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه برگزار شد و در این نمایشگاه که با حضور یگانهای حفاظت و دسته‌های چک و خنثی سازی رده‌های استانی برگزار شد علاوه بر نمایش کشفیات یگانهای حفاظتی جدیدترین دستاوردها و توانمندیهای حوزه حفاظت و چک و خنثی در معرض بازدید کارشناسان و صاحبنظران نیروهای مسلح قرار گرفت.

نظرات بینندگان