arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

سطح آب دریاچه ارومیه بالا آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میزان: دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه بر اساس برنامه احیای دریاچه ارومیه پیش می‌رویم و با بارش‌های اخیر سطح دریاچه بالاتر نیز آمده است.

خلیل ساعی در نشست کار گروه پایش طرح‌های احیاء دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز از بالا رفتن سطح دریاچه ارومیه خبر داد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه، با بیان اینکه شاهد بارش بهتر برف و باران در پهنه دریاچه ارومیه و حوزه آبریز آن هستیم، گفت: خوشبختانه بر اساس برنامه احیای دریاچه ارومیه پیش می‌رویم و با بارش‌های اخیر سطح دریاچه بالاتر نیز آمده است.

وی گفت: قبل از آغاز برنامه احیای دریاچه ارومیه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها چندان مورد توجه نبود افزود: در حال حاضر استفاده از توان دانشگاه‌های تخصصی در کشور صورت گرفته و در حال حاضر در زمینه برنامه‌های پایش احیای دریاچه ارومیه می‌توانیم شاهد خدمات بهتری نیز باشیم.

ساعی گفت: دانشگاه‌های تبریز و ارومیه می‌توانند در 26 راهکاری که در مورد احیای دریاچه ارومیه ارائه شده برنامه‌های پایشی ارائه دهند.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نظرات اساتید دانشگاهی به صورت تخصصی گردآوری شده و در کنار برنامه‌های عملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: طرح تدوین آموزش‌های تخصصی با حضور گروه‌های مردم نهاد بررسی می‌شود و در این میان نیازمند مشارکت دانشگاهیان هستیم.

ساعی افزود: برنامه جامع مصارف و منابع آب که برنامه بزرگی است آغاز شده و برای حضور عملی برنامه‌های کاربردی در روستاها انجام می‌شود و در این میان نیاز به ارتباط رودرو با مردم و استفاده کننده‌های محلی داریم.

ساعی ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان آماده است تا در برنامه‌ریزی‌های جامع مشارکت جدی داشته و همکاری علمی کند.

وی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه هر چند که یک بحران و مشکل جدی است اما می‌تواند به عنوان یک فرصت برای برنامه‌ریزی‌های ضروری و حضور تخصصی دانشگاهیان باشد.
نظرات بینندگان