arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

شکست ارتش عربستان در الربوعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یورش به مواضع نظامی سعودی‌ها در شرق شهر الربوعه در استان عسیر عربستان، سیطره خود را بر این شهر مستحکم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حدود سه ماه پیش شهر الربوعه در عسیر عربستان را تحت تصرف خود درآوردند و از آن زمان طی چندین مرحله حضور خود را در این منطقه تثبیت کردند.

رزمندگان یمنی طی 2 روز گذشته نیز با گسترش حملات خود به پستی‌ها و بلندی‌های شرق و شمال شهر الربوعه و یورش به مواضع نظامی سعودی‌ها در این مناطق، عناصر آن را تار و مار کردند.

طی دیروز و امروز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند کنترل کمربند امنیتی شرق الربوعه را به دست گیرند، آن هم در عملیات نظامی قدرتمند و بزرگی که برای تامین امنیت شهر الربوعه از حملات توپخانه‌ای ارتش دشمن و سامانه‌های موشکی آن صورت گرفت که در جنوب فرشه قحطان و وادی البقر مستقر است.

هواپیماهای دشمن سعودی طی هفته‌های گذشته تاکنون با بمباران شدید و دائمی شهر الربوعه این شهر را غیرقابل سکونت کرده‌اند، به طوری که هیچ ساختمانی غیرمخروبه نمانده است، آن هم به دلیل عجز و ناتوانی پیاده نظام‌های عربستانی در بازپس‌گیری شهر است و همه تلاش آنها با تحمل تلفات سنگینی جانی و تجهیزاتی همراه بوده است.

از این روست که ارتش سعودی سیاست خراب کردن آبادی‌های خود را در پیش گرفته به گونه‌ای که تخریب زیربناهای الربوعه و عملیات نیروهای یمنی در این جبهه یک میلیارد دلار به آنها زیان زده است.

سرویس‌های اطلاع رسانی نیز روز گذشته تصاویر جدیدی از عسیر و عملیات نظامی رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی را در حین یورش به شهر الربوعه از طرف شرقی آن نشان دادند که در آن نیروهای یمنی پس از وارد کردن تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی بر مهمترین مواضع نظامی آنها مسلط شدند.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی نیز بمباران‌های توپخانه‌ای و موشکی خود را از هر طرف به سمت مواضع و انبارهای سلاح سعودی‌ها شدت داده و با وارد کردن ضربات مستقیم زره پوش‌ها آنها را وادار به فرار کردند به گونه‌ای که با وجود پرواز بی‌وقفه هواپیماهای نظامی سعودی بر فراز الربوعه حالتی از ترس و وحشت بر نظامیان سعودی مستولی شده بود.

این در حالی است که عملیات حمله به الربوعه زمان زیادی نبرد و مواضع نظامی دشمن سعودی یکی پس از دیگری سقوط کرد، با وجود اینکه برخی از این مواضع در مکان‌های صعب العبور بوده و نیروی هوایی دشمن سعودی نیز مرتبا بر فراز آنها در پرواز بود.

نظامیان سعودی در حالی از سایت‌های نظامی در الربوعه گریختند که انبارهای تسلیحات و خودروهای زرهی آنها منهدم شده و این بار بر خلاف دفعات قبل توانستند زخمی‌های و اجساد کشته‌های خود را به عقب بکشانند.

نظرات بینندگان