arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

ایستگاه مترو "میرزای شیرازی" افتتاح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت مترو تهران از بهره برداری نود و ششمین ایستگاه مترو خبرداد.

به گزارش ایسنا، هابیل درویش صبح امروز چهارشنبه در مراسم آیین بهره برداری از نود و ششمین ایستگاه مترو به نام میرزای شیرازی که در خیابان بهشتی واقع شده است گفت: 200 کیلومتر از خطوط مترو مورد بهره برداری قرارگرفته است که عمده این اقدام طی ده سال اخیر و در زمان مدیریت قالیباف در شهرداری تهران بوده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه میرزای شیرازی بدلیل قرارگرفتن در قلب مراکز تجاری، اداری و.. از مهمترین ایستگاهها محسوب می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که روزانه 30 هزار سفر از طریق این ایستگاه انجام گیرد.

وی بابیان اینکه ایستگاههای باقی مانده خط سه نیز طی سه ماه آتی راه اندازی می‌شود افزود: در روزهای آینده خط ویژه فرودگاه مهرآباد به بهره برداری می‌رسد و براساس بیش بینی‌های انجام شده در این خط ویژه، 70هزار سفر پوشش داده می‌شود.

درویش افزود: 100 درصد عملیات احداث این خط ویژه به پایان رسیده و درروزهای آتی بعنوان عیدی برای مردم تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از ورود57واگن جدید به ناوگان حمل و نقل ریلی خبرداد و گفت: ساخت خط شش و هفت مترو دردستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و سعی براین است که تا قبل از اتمام دوره مدیریت فعلی شهری ساخت این خطوط به پایان برسد.

درویش افزود: خوشبختانه و به برکت تحریم ها مجبور به بومی سازی صنعت مترو شدیم بگونه ای که 80درصد تجهیزات ثابت و بیش از60درصد تجهیزات متحرک بومی سازی شده است.

به گزارش ایسنا دراین افتتاحیه که در سالروز تولد میرزای شیرازی برگزارشد سردارتیمورحسینی رییس بلیس راهورتهران،اعضای شورای شهر ازجمله سالاری، صابری، قناعتی، شجاع پوریان و ناصحی حضورداشتند.

نظرات بینندگان