arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

رئیس اطلاعات ملی آمریکا: مدرکی دال بر اینکه ایران توافق هسته‌ای را نقض می‌کند وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی به کنگره مدعی شد: ایران ممکن است در آینده از زندانیان آمریکایی که بخشی از تبادل زندانیان در ماه گذشته نبودند، به عنوان اهرمی برای معامله با ایالات متحده استفاده کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه‌ خبری سی ان ان، جیمز کلاپر رئیس اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی خلاصه به کنگره درباره‌ تهدید‌های جهانی نوشت: ایران ممکن است از هر شهروند آمریکایی زندانی به عنوان مهره چانه زنی برای امتیازگیری از آمریکا استفاده کند.

تهران در ماه گذشته 5 شهروند آمریکایی از جمله جیسون رضائیان، سعید عابدینی و امیر حکمتی را در روند تبادل زندانیان با ایالات متحده آزاد کرد.

این گزارش رئیس اطلاعات ملی آمریکا در پی نامه ائتلاف گروه‌های ایرانی - آمریکایی خطاب به جان کری وزیر خارجه ایالات متحده مطرح و خواسته شد تا آمریکا برای آزادی سیامک نمازی تلاش بیشتر کند.

همچنین به گزارش دیلی کالر، جیمز کلاپر معتقد است که با توجه به اقدامات اخیر ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای اقدامات ایران گویای مقاصدش است.

وی که در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا حضور یافته بود، ادعا کرد:‌ ایران در حالی‌که ظرفیت‌های هسته‌ای خود را حفظ می‌کند به برجام به عنوان ابزاری برای حذف تحریم‌ها و نیز گزینه‌ای که در نهایت زیرساخت‌های هسته‌ای‌اش را توسعه دهد، می‌نگرد.

رئیس اطلاعات ملی آمریکا در عین حال اذعان داشت که هنوز هیچ مدرکی دال بر این‌که ایران توافق هسته‌ای را نقض می‌کند دردست ندارد.


نظرات بینندگان