arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

شمخانی: لغزش افراد نباید باعث حذف سریع آنها شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ‌یک از ما از خطا و لغزش مصون نیست بنابراین اگر کسی از ما دچار لغزش سیاسی، مالی یا اخلاقی شد نباید به سرعت او را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریابان علی شمخانی، چهارشنبه شب در دومین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در یزد اظهار داشت: فرهنگ بسیجی فرهنگی ناشی از یکی شدن ارتش، سپاه و بسیج در شرایط سخت جنگ است و این فرهنگ امروز درمان بسیاری از دردهای جامعه است.

وی عنوان کرد: بسیجی امروز باید قدر خود و دورانی که در آن زندگی کرد را بداند و مراقب خود و رفقایش باشد و اگر لغزشی رخ داد، در راستای رفع آن بکوشد نه حذف آن.

شمخانی بیان کرد: فرهنگ بسیجی یک دستاورد است و این دستاورد باید حفظ شود و راه آن احترام گذاشتن و ارزش قائل شدن برای یکدیگر است.

وی افزود: اگر کسی از ما دچار لغزش سیاسی، مالی یا اخلاقی شد نباید به سرعت او را حذف کنیم بلکه باید به دنبال رفع مشکل و بازگرداندن فرد از خطا و اشتباه باشیم زیرا امکان لغزش برای همه ما وجود دارد.

دبیر شورای امنیت ملی ادامه داد: ما امروز نیازمند همان وحدت دوران دفاع مقدس هستیم زیرا دشمن هنوز هم دست از سر ما برنداشته و بر نخواهد داشت و پروژه امروز او، ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلاب است.

وی تصریح کرد: امروز اگر کشور جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه مقتدرانه به پیش می رود، به خاطر رفتار مسئولانه و انقلابی ما است نه رفتار منفعلانه و ماجراجویانه.

شمخانی ادامه داد: این رفتار مسئولانه ناشی از حضور، ‌ درایت، حمایت و راهنمایی رهبری است و ما نیز نباید رفتاری خلاف رفتار رهبری داشته باشیم بلکه باید در مسیر ایشان قدم برداریم.

وی اظهار داشت: رهبری امام خمینی (ره)، خون شهدا و همکاری مردم توانست فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را ماندگار کند، این فرهنگ بسیجی نیز ناشی از توان نرم ما است و توان نرم ما نیز ناشی از اسلام است.

شمخانی تصریح کرد: با توان نرم می توان مشکل اقتصاد و جامعه را حل کرد البته در عین حال می‌توان توان نرم و فرهنگ بسیجی را یک بار مصرف کرد اما نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

دومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور جمعی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور دبیر شورای امنیت ملی و فرمانده سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد.


نظرات بینندگان