arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

نکو: مردان احمدی نژاد تنها به فعالیت احزاب حامی خود راضی بودند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانه ملت: نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: علت بی‌مهری دولت سابق به احزاب به دلیل این بود که احزاب ایراداتش را مشخص می‌کرد و عملکرد آن را زیر ذره بین قرار می‌داد.

ابراهیم نکو با اشاره به اینکه مجلس همراه تقویت احزاب است و باید قوانین محکم‌تری جهت فراهم کردن زمینه های حضور بیشتر احزاب همچنین منزلت بخشیدن به جایگاه آنها فراهم شود گفت: در کشور حزب به معنای واقعی که مورد حمایت دولت قرار بگیرد وجود نداشته و حمایت‌های مادی و معنوی از احزاب نمی شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بپذیریم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌احزابی که فعالیت کرده‌اند،‌ بر اساس چارچوب‌ها عمل کرده‌ و حضور آن‌ها در بعضی از مقاطع جدی بوده است.

نکو با اشاره به عملکرد خانه احزاب در دوران پس از احیا تصریح کرد: احزاب هنوز در کشورمان نهادینه نشده و احزاب فعال با بی‌مهری‌های فراوان روبه‌رو می‌شوند.

این نماینده مجلس نهم گفت: دولت یازدهم اعتقاد راسخی به زنده تر شدن احزاب داشته و حمایت های خوبی نیز انجام داده است که البته هر چند که دولت یازدهم یکی از دولت هایی است که به احزاب روح بخشیده است اما هنوز باید اقدامات بسیاری را در این زمینه انجام دهد.

نکو ادامه داد: اگر فقط نام احزاب باشد و حضور جدی نداشته‌ باشند، نبودن آن‌ها بهتر از بودنشان است.

وی با اشاره به اینکه حزب تعریف قانونی دارد که اگر بتواند در چارچوب قانون حرکت کند نباید منعی برای تشکیل آن وجود داشته باشد تصریح کرد: افرادی که اعتقادی به حزب و کارهای حزبی ندارند احتمالا توانایی تشکیل حزب را ندارند و نمی‌توانند چارچوب قانون را رعایت کنند و بیشتر تمایل دارند در غالب جبهه و گروه حرکت کنند.

نکو با اشاره به اینکه به نظر من دولت یازدهم، برخلاف دولت سابق ترسی از فعالیت موثر احزاب ندارد گفت: این در حالی است که دولت سابق تنها اعتقاد به یک حزب نزدیک به خودش داشت و تنها به حزبی اعتقاد داشت که بتواند همان دولت را حمایت کند.

وی اظهار داشت: دولت گذشته نمی‌توانست به احزاب توجه شایسته‌ای کند و این موضوع در ذات فکری آن دولت نبود و نمی‌خواست به احزاب کمکی شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: علت بی‌مهری دولت سابق به احزاب به دلیل این بود که احزاب ایراداتش را مشخص می‌کردند و عملکرد آن را زیر ذره بین قرار می‌دادند. در دولت قبلی اجحاف و بی ‌مهری‌های فراوانی را در خصوص احزاب شاهد بودیم و مدام در صحبت‌ها و حرکت‌های دولت قبل شاهد بودیم که احزاب مورد بی توجهی قرار می‌گرفتند و به دور از جایگاه واقعی خود بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان