arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

اسد: هدف اصلی ارتش قطع دسترسی حلب به مرز ترکیه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید که هدف اصلی ارتش سوریه قطع دسترسی استان شمالی حلب به مرز ترکیه است.

به گزارش «انتخاب»، بشار اسد به خبرگزاری فرانسه گفته است که «نبرد اصلی برای قطع جاده میان حلب و ترکیه است، چرا که این کشور مسیر اصلی ارسال تدارکات برای تروریست‌ها است».

وی به دولت فرانسه هشدار داده که باید «سیاست‌های مخرب» خود را در حمایت از افراطی‌ها تغییر دهد. 

رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید: فرانسه «سیاست‌های مخربی در زمینه حمایت مستقیم از تروریسم» اتخاذ کرده و «این وظیفه فرانسه است که سیاست‌هایش را تغییر داده یا به قبل بازگرداند». 

بشار اسد افزوده است، اروپا «عامل اصلی» فرار سوری‌ها از کشورشان است و باید «ایجاد پوشش برای تروریست‌ها» را قبل از بازگشت مردم، متوقف کند.

او از دولت‌های اروپایی که به گفته وی، «عامل مستقیم مهاجرت مردم (سوریه)» هستند خواسته تا «به بازگشت سوری‌ها به کشورشان کمک کنند». 

وی احتمال دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه را محتمل دانسته ولی تصریح کرده که ارتش این کشور با آن‌ها مقابله خواهد کرد. 

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین تأکید کرده که از مذاکرات برای پایان جنگ در کشورش حمایت می‌کند ولی افزوده است که نبرد با «تروریسم» متوقف نخواهد شد. 

بشار اسد گفته است: «ما معتقد به مذاکره هستیم، با وجود این، اگر گفت‌وگو می‌کنیم، این بدان معنی نیست که مبارزه با تروریسم را متوقف خواهیم کرد. این دو روند ناگزیر در سوریه هستند». 

وی تأکید کرده که کل کشور را بازپس خواهد گرفت ولی این یک «روند درازمدت» خواهد بود.

نظرات بینندگان