arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

وزیر دفاع کویت: روابط خوبی با ایران داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر دفاع کویت با اشاره به روابط خوب این کشور با تهران، درباره حمایت این کشور از «ائتلاف» ضد داعش اعلام کرد پایگاه‌های هوایی کویت در اختیار نیروهای ائتلاف قرار خواهد گرفت.

« خالد الجراح الصباح» وزیر دفاع کویت تأکید کرد که این کشور تسهیلات لازم را در اختیار ائتلاف بین المللی ضد داعش قرار خواهد داد.

وبگاه خبری «امارات 71» گزارش داد که الجراح پیش از ترک مقر ناتو گفته است که «پایگاه‌های هوایی کویت به روی نیروهای ائتلاف بین‌المللی باز است».

وی در زمینه تسهیلات کویت اعلام کرد که این مسائل مربوط به حمایت لجستیک، ارائه اطلاعات و کمک‌های بشردوستانه است.

الجراح همچنین خبر داد که عربستان مارس آینده میزبان نشست کشورهای «ائتلاف اسلامی» است تا «بسیاری از مسائل مربوط به ماهیت مشارکت ائتلاف و کشورهای عضو ائتلاف اسلامی را در ضمن طرحی برای مبارزه با گروه داعش در سوریه بررسی کند».

وی همچنین مدعی شد که ائتلاف اسلامی که عربستان آن را ایجاد کرد مبتنی بر مبارزه با همه مسائل مربوط به تروریسم است نه فقط مبارزه با عناصر داعش.

وزیر دفاع کویت درباره روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز اظهار داشت که تهران کشور اسلامی و دوست است و کویت نیز روابط بسیار خوبی با ایران دارد.

«محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان اواسط دی ماه گذشته از تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم خبر داده بود

وی مدعی شده بود قرار است جمعا 34 کشور در این ائتلاف نظامی مشارکت داشته باشند و 10 کشور خارج از ائتلاف نیز از آن حمایت می کنند. در فهرست منتشر شده از سوی عربستان، نام ایران، عمان، عراق، سوریه و الجزایر در این ائتلاف به چشم نمی خورد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان